a) Udzielanie pisemnych informacji dotyczących danych zawartych w operacie ewidencji gruntów i budynków (Prokuratura, Policja, ZUS, KRUS, US);
b) Wykonywanie analiz i udzielanie pisemnych informacji na wniosek Wydziału Skarbu Miasta dotyczących mienia zabużańskiego;
c) Udzielanie pisemnych odpowiedzi do wniosków składanych w ramach gwarancji na wykonywane prace modernizacyjne operatu ewidencji gruntów i budynków za wyjątkiem spraw zakończonych wprowadzeniem zmiany w bazie danych EGiB;
d) Analizy materiałów archiwalnych dotyczących stanów prawnych ujawnionych w operacie ewidencji gruntów i budynków i udzielanie pisemnych odpowiedzi;
e) Usuwanie wykrytych rozbieżności w bazach danych EGiB, BDOT 500 i GESUT we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Wydziału;
f) W ramach prac realizowanych w referacie, przygotowanie materiałów archiwalnych, geodezyjnych i kartograficznych niezbędnych do usunięcia zgłoszonych rozbieżności w bazach danych EGiB, BDOT 500 i GESUT;
g) Na podstawie przeprowadzonej analizy zaznaczanie informacji o rozbieżnościach obiektów baz danych EGiB, BDOT 500, GESUT na odpowiedniej warstwie błędów w systemie informatycznym lub usuwanie informacji o rozbieżnościach w przypadku pozyskania dokumentacji niezbędnej do jej usunięcia;
h) Współpraca z Referatem Aktualizacji Danych Podmiotowych Bazy EGiB oraz RCN (GD-14), Referatem Aktualizacji Danych Przedmiotowych Bazy EGiB (GD-15) oraz Referatem Weryfikacji i Aktualizacji Baz PZGiK (GD-16) w zakresie przekazywania informacji
i materiałów PZGiK niezbędnych do aktualizacji baz PZGiK;
i) Zlecanie uprawnionym jednostkom wykonawstwa geodezyjnego opracowania dokumentacji geodezyjnej będącej podstawą usunięcia rozbieżności w związku ze sprawami prowadzonymi w referacie;
j) Udział w komisji odbioru zamówionej dokumentacji geodezyjno-prawnej, o której mowa w lit. i;