1) Obsługa Sekretariatu Wydziału Geodezji;
2) Prowadzenie rejestrów i nadzór nad terminowością realizacji uchwał Rady Miasta Krakowa, zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa;
3) Nadzór nad projektami, odpowiedzi na interpelacje, wnioski Radnych i Komisji Rady Miasta Krakowa oraz interwencje poselskie i senatorskie;
4) Opracowywanie zbiorczej informacji dla innych jednostek organizacyjnych;
5) Opracowywanie, ewidencja i aktualizacja procedur zewnętrznych i wewnętrznych Wydziału, aktów kierowania Prezydenta Miasta Krakowa, projektów zarządzeń i poleceń Dyrektora Wydziału;
6) Prowadzenie spraw osobowych, socjalnych oraz kontroli wewnętrznej i dyscypliny pracowników;
7) Planowanie, realizacja i kontrola wykonania zadań budżetowych w Wydziale;
8) Prowadzenie działalności organizacyjnej i merytorycznej dotyczącej zamówień publicznych związanych z zakresem działania Wydziału;
9) Prowadzenie rejestru umów i zleceń w zakresie działania Wydziału;
10) Prowadzenie spraw związanych z projektami Urzędu Miasta Krakowa oraz projektami z Unii Europejskiej;
11) Współpraca z Biurem Prasowym;
12) Koordynacja realizacji działań związanych z Systemem Zarządzania Jakością i Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji;
13) Koordynacja spraw w zakresie udostępniania informacji publicznej i ich prawidłowej pod względem formalnym i merytorycznym publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej;
14) Kontrola aktualności danych wprowadzonych do Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa oraz publikacja informacji w modułach dotyczących Wydziału;
15) Udzielanie odpowiedzi w Internetowym Dzienniku Zapytań;
16) Prowadzenie ewidencji składników majątkowych Wydziału;
17) Prowadzenie spraw związanych z wypłatą ekwiwalentu za używanie odzieży i obuwia roboczego oraz za pranie odzieży roboczej;
18) Zaopatrywanie Wydziału w materiały biurowe, środki trwałe i wyposażenie;
19) Zgłaszanie napraw i awarii poprzez aplikację OBUD.