Do zakresu działania Stanowiska ds. Organizacyjnych (KZ-01) należą sprawy:
1) Opracowania zbiorczego projektu budżetu Biura.
2) Prowadzenia ewidencji i analizy finansowej prawidłowości wykorzystania środków budżetowych rozdysponowanych w planie budżetu na poszczególne komórki i zadania budżetowe Biura.
3) Obsługi kancelaryjno-biurowej Biura.
4) Udzielania informacji w sprawach wnoszonych przez interesantów w oparciu o obowiązujące przepisy.
5) Opracowywania informacji o realizacji poleceń służbowych Prezydenta Miasta Krakowa i Dyrektora Magistratu.
6) Prowadzenia spisu skarg i przekazywanie ich do merytorycznych komórek oraz nadzór nad terminowością udzielania odpowiedzi.
7) Prowadzenia spisu interpelacji i wniosków komisji Rady Miasta Krakowa, przekazywania ich do merytorycznych komórek oraz nadzór nad terminowością udzielania odpowiedzi.
8) Prowadzenia spisu kontroli wewnętrznych, zewnętrznych oraz nadzór nad terminowością udzielenia odpowiedzi.
9) Opracowywania projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa, poleceń służbowych Prezydenta lub Dyrektora Magistratu w sprawach dotyczących Biura, udzielania odpowiedzi oraz opracowywanie bieżącej informacji o ich realizacji.
10) Opracowywania projektów zarządzeń wewnętrznych Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz kontrola ich wykonania.
11) Opracowywania, we współpracy z komórkami merytorycznymi, kart usług/procedur zewnętrznych Biura.
12) Przygotowywania projektów upoważnień i pełnomocnictw Prezydenta Miasta Krakowa.
13) Użytkowania podsystemu rejestracji i śledzenia spraw (RISS) Biura w zakresie ustalonym przez Dyrektora Magistratu.
14) Sporządzania zamówień na materiały biurowe, druki i sprzęt oraz bilety komunikacji miejskiej.
15) Załatwiania bieżących spraw kadrowych i socjalnych pracowników oraz prowadzenie ewidencji kart badań okresowych i terminowości ich wykonywania.
16) Przygotowania dokumentacji celem naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Biurze.
17) Prowadzenia Internetowego Dziennika Zapytań.
18) Koordynacji działań w ramach Polityki Bezpieczeństwa Informacji.
19) Współdziałania z Radami Dzielnic w zakresie realizacji ich zadań powierzonych i priorytetowych w zakresie działania Biura.
20) Koordynacji pracy osób odbywających staż bądź praktykę w Biurze.
21) Prowadzenia księgi inwentarzowej Biura.
22) Prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem lub cofaniem ustanowienia na wniosek Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków społecznych opiekunów zabytków.