NUMER OGŁOSZENIA: 300308-2015
DATA ZAMIESZCZENIA: 6.11.2015
Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
GRODZKI URZĄD PRACY W KRAKOWIE
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kraków - Grodzki Urząd Pracy w Krakowie
31-752 Kraków, ul. Wąwozowa 34, woj. małopolskie
Telefon: 12 68-68-000 Fax: 12 645-12-70
Adres strony internetowej Zamawiającego: www.gupkrakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II. 1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II. 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:
Zamówienie Nr: OZ.271.343.2015.MJ.
„Świadczenie usług porządkowo-czystościowych w pomieszczeniach Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie i na wydzielonym terenie przed budynkiem”.
II. 1.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II. 1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usług porządkowo-czystościowych w pomieszczeniach Grodzkiego Urzędu Pracy przy ul. Wąwozowej 34 i 34B oraz na wydzielonym terenie przed budynkiem - zgodnie ze szczegółowymi wymaganiami zawartymi w „Opisie przedmiotu zamówienia” - Część I. i Część II., stanowiącym Załącznik Nr 2 do niniejszej SIWZ.
2. W celu rzetelnej wyceny oferty możliwa jest wizja lokalna miejsca realizacji zamówienia po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu z osobą wskazaną do kontaktu przez Zamawiającego w Rozdziale VII. pkt 1 niniejszej SIWZ.
3. Wykonawca musi posiadać aktualny certyfikat ISO 9001 lub inne zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi.
4. Wykonawca będzie realizował usługę utrzymania czystości przez co najmniej pięć osób, w tym jedna osoba będzie wykonywała usługę tzw. serwisu dziennego, o której mowa w „Opisie przedmiotu zamówienia” - Część II. pkt H) stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. Osoba wykonująca usługę tzw. serwisu dziennego będzie potwierdzała w wyznaczonych godzinach bieżącą czystość, stan mydła i papieru toaletowego poprzez podpisanie „Karty czystości pomieszczenia”.
5. Wykonawca zamieści w każdej toalecie ”Kartę czystości pomieszczenia”, która będzie służyła kontroli częstotliwości realizacji usługi utrzymania czystości.
6. Wykonawca wykonywać będzie usługę utrzymania czystości przez co najmniej pięć osób posiadających odpowiednie umiejętności i doświadczenie zawodowe w sprzątaniu pomieszczeń biurowych, zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.
7. Wykonawca zobowiązuje się załączyć do oferty imienny wykaz osób, o których mowa w pkt 6, świadczących usługę utrzymania czystości.
8. Wykonawca przed zawarciem umowy przedstawi ostateczny imienny wykaz osób, świadczących usługę utrzymania czystości oraz udokumentuje formę ich zatrudnienia, przedstawiając Zamawiającemu kopie umów o pracę.
9. Wykonawca będzie składał u Zamawiającego przez cały okres obowiązywania umowy comiesięczną informację dotyczącą sposobu zatrudniania osób zadeklarowanych przez niego w imiennym Wykazie osób, świadczących usługę utrzymania czystości.
10. Wykonawca może dokonać zmiany deklarowanych osób, tylko pod warunkiem wcześniejszego uzgodnienia tego faktu z Zamawiającym oraz uzyskania jego zgody.
11. W przypadku zmiany osób, Wykonawca zobowiązuje się do przekazania Zamawiającemu kopii umów o pracę zawartych z tymi osobami, a obowiązek ten realizuje w terminie 3 dni roboczych od dokonania przedmiotowej zmiany.
12. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia co najmniej jeden raz w tygodniu nadzoru nad pracą osób sprzątających przez tzw. koordynatora kierującego pracownikami.
13. Wykonawca wykonywać będzie prace porządkowo-czystościowe nie wcześniej niż od godz. 15.30 od poniedziałku do piątku, co będzie potwierdzane każdorazowo podpisem na liście obecności osób wykonujących przedmiot zamówienia, którą Wykonawca złoży w pierwszym dniu wykonywania usługi na portierni.
14. Zamawiający dopuszcza wykonywanie zadań okresowych w innym terminie po wcześniejszym każdorazowym uzgodnieniu terminu.
15. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do usuwania sopli i nawisów śnieżnych w ciągu okresu zimowego.
16. Zamawiający zastrzega sobie prawo skutecznego wnioskowania o zmianę pracownika skierowanego do wykonywania przedmiotu zamówienia w przypadku nienależytego wykonywania przez niego obowiązków.
17. Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia z zachowaniem podstawowych zasad BHP i PPOŻ., przy użyciu własnych środków czystości higieny, środków dezynfekcyjnych i własnego sprzętu koniecznych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
18. Użytkowany przez Wykonawcę sprzęt (profesjonalne narzędzia, urządzenia i maszyny techniczne) musi spełniać obowiązujące wymagania w zakresie BHP i dopuszczenia do pracy.
19. Zamawiający wymaga, aby oferowane środki do utrzymania czystości były nietoksyczne, nieszkodliwe dla zdrowia i środowiska naturalnego, posiadały atesty higieniczne PZH (Państwowego Zakładu Higieny) dopuszczające je do stosowania na rynku polskim.
20. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania środków czystości o bezspornie dobrej jakości odpowiednie dla poszczególnych powierzchni, gwarantujące bezpieczeństwo (antypoślizgowe) o jakości zapewniającej wymagany poziom sprzątanych pomieszczeń.
21. Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi wykaz środków czystości i sprzętu, które zamierza stosować w czasie realizacji umowy wraz z ich kartami charakterystyk. Zamawiający ma prawo do bieżącej kontroli środków czystości oraz narzędzi i sprzętu stosowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
22. Wykonawca zaopatrzy pracowników na czas realizacji zamówienia w:
odkurzacz dla każdego pracownika,
odpowiedni ubiór umożliwiający identyfikację pracownika serwisu dziennego,
wózek do przewożenia sprzętu do sprzątania i mycia oraz środki czystości w ilościach przeznaczonych do realizacji usługi - dla każdego z pracowników,
podstawowy sprzęt sprzątający tzn. szczotki, ścierki, wiadra, mopy itp. - dla każdego z pracowników,
maszynę szorująco-zmywającą,
maszynę do prania dywanów i wykładzin,
maszynę myjącą pod ciśnieniem.
23. Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną i materialną za należyte wykonanie usługi przed uprawnionymi organami kontroli zewnętrznej w szczególności: Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną i Państwową Inspekcją Pracy.
24. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją usługi utrzymania czystości oraz wskutek innych działań osób zatrudnionych przez Wykonawcę.
25. W przypadku wykonania czynności porządkowych niezgodnych z umową lub z nienależytą starannością Zamawiający w ramach obowiązującej umowy będzie wymagać od Wykonawcy niezwłocznego ich poprawienia.
26. Podczas pracy każda z osób sprzątających otwiera tylko to pomieszczenie, które aktualnie sprząta. Drzwi pozostałych pomieszczeń powinny być w tym czasie zamknięte na klucz.
27. Po zakończeniu pracy w danym pomieszczeniu, każda osoba sprzątająca zobowiązana jest do sprawdzenia zamknięcia okien.
28. W zakresie czynności wykonywanych dwa razy w roku (maj i wrzesień) określonych w „Opisie przedmiotu zamówienia” w Części II. pkt D) stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ odbiór wykonanych prac następuje poprzez sporządzenie protokołu.
29. Zamawiający zapewni Wykonawcy nieodpłatną możliwość korzystania z sieci wodociągowej oraz energii elektrycznej.
30. Zamawiający zapewni Wykonawcy nieodpłatną możliwość korzystania z pomieszczenia gospodarczego do przechowywania sprzętu oraz środków czystości w Grodzkim Urzędzie Pracy w Krakowie.
31. Pracownicy Wykonawcy korzystający z pomieszczenia gospodarczego powinni utrzymywać je w należytej czystości i porządku.
32. Zamawiający będzie dokonywał bieżącej kontroli należytego wykonania przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę a odbiór będzie każdorazowo odnotowany w „Zeszycie uwag”.
33. Okresowo wykonywane czynności określone w „Opisie przedmiotu zamówienia” w Części II. w punktach od C) do G) mają być odnotowane w „Zeszycie uwag” i każdorazowo odebrane przez pracownika Referatu Administracyjno-Gospodarczego i Obsługi Kancelaryjnej.
34. Zakres czynności sprzątania wyszczególniony w „Opisie przedmiotu zamówienia” - w Części II. w punktach A), B), C), D), E), F) stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ odbywać się będzie w dni robocze od poniedziałku do piątku po zakończeniu pracy Urzędu, tj. od godz. 15.30, z wyjątkiem sprzątania pomieszczeń o tzw. ograniczonym dostępie, które muszą być wykonane w godzinach urzędowania.
35. Zamawiający informuje, że przybliżone zużycie miesięczne w 2016 r. będzie wynosiło:
papieru toaletowego szarego typu jumbo - 450 sztuk
mydła w płynie markowego, nawilżającego o delikatnym zapachu, pH 5,5-7 - 180 l
mydła w płynie popularnego, nawilżającego o delikatnym zapachu, pH 5,5-7 - 300 l
worków na śmieci o pojemności 35 l - 50 rolek
worków na śmieci o pojemności 60 l - 30 rolek
worków na śmieci o pojemności 120 l - 20 rolek
36. W pomieszczeniach Urzędu liczba koszy wynosi:
pojemność 35 litrów - 40 szt.
pojemność 60 litrów - 50 szt.
kosze typu „Trio” o pojemności 40 litrów - 25 szt.
kosze typu „DUO” o pojemności 21 litrów - 20 szt.
37. W „Formularzu ofertowym” (stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ) Wykonawca poda wykaz części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub Wykonawca poda nazwy (firmy) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 (art. 36b. ustawy Pzp).
38. Miejsce realizacji zamówienia: Grodzki Urząd Pracy w Krakowie, 31 – 752 Kraków, ul. Wąwozowa 34 i 34B.
39. Termin realizacji zamówienia: od dnia 01 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.
40. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 2 do SIWZ.
II. 1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9; 90.91.92.00-4
II. 1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: NIE
II. 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: NIE
II. 2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
data zakończenia: 31.12.2016 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III. 1) WADIUM
Informacja na temat wadium: NIE JET WYMAGANE.
III. 3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
Dla uznania, że Wykonawca spełnia ten warunek, Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia oświadczenia, że na dzień składania ofert spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Ustawy p.z.p.
Zamawiający oceni spełnienie tego warunku na na podstawie złożonego do oferty w/w oświadczenia na zasadzie spełnia – nie spełnia.
III. 3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy udokumentują posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane - w tym co najmniej 2 usług sprzątania obiektów biurowych z których każda trwająca nieprzerwanie co najmniej 12 miesięcy w ramach jednej umowy a wartość każdej z usług wynosi co najmniej 200.000,00 zł brutto oraz załączą dowody (poświadczenia, oświadczenia) czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Sprawdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane na podstawie wykazu usług i dokumentów załączonych do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
Dowodami o których mowa powyżej są:
• poświadczenie,
• oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa powyżej.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładasnia dowodów, o których mowa powyżej.
III. 3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił wykaz (z podaniem przeznaczenia, ilości i sposobu dysponowania) niezbędnych profesjonalnych narzędzi i urządzeń (maszyn) technicznych, którymi dysponuje lub będzie dysponował przy realizacji przedmiotu zamówienia, zamieszczając w wykazie informację dotyczącą narzędzi i urządzeń (maszyn)
Sprawdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane na podstawie wykazu załączonego do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
III. 3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby realizował usługę utrzymania czystości przez co najmniej pięć osób, w tym jedna osoba będzie wykonywała usługę tzw. serwisu dziennego, którzy są zatrudnieni na umowę o pracę i posiadają odpowiednie umiejętności i doświadczenie zawodowe w sprzątaniu pomieszczeń biurowych oraz zapewni co najmniej jeden raz w tygodniu nadzór nad pracą osób sprzątających przez tzw. koordynatora.
Sprawdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane na podstawie oświadczenia oraz imiennego wykazu osób załączonego do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
III. 3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawcy przedłożą opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia (suma gwarancyjna ubezpieczenia – co najmniej 220.000,00 zł) ważną na dzień składania ofert.
Sprawdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane na podstawie dokumentów załączonych do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
III. 4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III. 4.1) W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
• wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
• określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenie poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonywanych nienależycie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 2 usługi sprzątania obiektów biurowych, o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto każda i każda trwająca nieprzerwanie co najmniej 12 miesięcy w ramach jednej umowy,
• wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu pracy i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami;
• oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnienia oraz są zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz nadzór przez tzw. koordynatora.
• opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III. 4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
III. 4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III. 4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.4. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
• lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
III. 5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
• aktualny certyfikat ISO 9001 lub inne zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi.
III. 6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III. 4) albo w pkt III. 5)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV. 1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV. 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Kryteria oceny ofert cena oraz inne kryteria zwiazane z przedmiotem zamówienia:
1. cena - 70
2. nadzór koordynatora – 20
3. doświadczenie Wykonawcy – 10
IV. 4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV. 4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gupkrakow.pl (przetargi/ogłoszenia/ materiały do pobrania)
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać pod adresem: 31-752 Kraków, ul. Wąwozowa 34, pok. 216 od poniedziałku do piątku w godz. 900 do 1400 lub pocztą po pisemnym zamówieniu przesłanym listownie lub faksem.
IV. 4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert
Data: 23.11.2015 r. Godzina: 09.00
Miejsce: Siedziba Zamawiającego- 31-752 Kraków, ul. Wąwozowa 34, pok. 119 (dziennik podawczy)
IV. 4.5) Termin związania ofertą
Okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV. 4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: NIE