NUMER OGŁOSZENIA: 299768-2015
DATA ZAMIESZCZENIA: 6.11.2015
Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kraków - Grodzki Urząd Pracy w Krakowie
31-752 Kraków, ul. Wąwozowa 34, woj. małopolskie
Telefon: 12 68-68-000 Fax: 12 645-12-70
Adres strony internetowej Zamawiającego: www.gupkrakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II. 1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II. 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:
Zamówienie Nr: OZ.271.320.2015.BK.
„Świadczenie usług całodobowego dozoru i ochrony osób i mienia oraz obiektu i pomieszczeń przynależnych do Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie”.
II. 1.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II. 1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usług całodobowego dozoru i ochrony osób i mienia oraz obiektu i pomieszczeń przynależnych do Grodzkiego Urzędu Pracy przy ul. Wąwozowej 34 przez firmę posiadającą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia - zgodnie z art. 16 Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: DZ.U. z 2014 r., poz. 1099 ) oraz zatrudniającą osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz zatrudnionych na umowę o pracę zgodnie ze szczegółowymi wymaganiami zawartymi w „Opisie przedmiotu zamówienia” – Część I. i Część II. stanowiącym Załącznik Nr 2 do niniejszej SIWZ.
2. W celu rzetelnej wyceny ofert wskazana jest wizja lokalna miejsca realizacji przedmiotu zamówienia. Termin wizji lokalnej należy uzgodnić z osobami wskazanymi do kontaktu przez Zamawiającego w Rozdziale VII. pkt. 1 niniejszej SIWZ.
3. Wykonawca musi posiadać aktualny certyfikat ISO 9001 lub inne zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi.
4. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania własnej grupy interwencyjnej oraz bazy monitoringu zapewniającej skuteczne monitorowanie obiektu Zamawiającego.
5. Pracownicy Wykonawcy pełniący służbę dozoru i ochrony informują grupę interwencyjnąo stopniu zagrożenia i na podstawie otrzymanych informacji grupa określa stan ilościowy przewidziany do danego typu interwencji oraz korzysta z odpowiedniego rodzaju środków przewidzianych przepisami obowiązującego prawa. Pracownicy grupy interwencyjnej winni posiadać stosowne uprawnienia.
6. Wszyscy pracownicy Wykonawcy realizujący przedmiot zamówienia, pełniący dozór i ochronę w Grodzkim Urzędzie Pracy w Krakowie muszą być wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz zatrudnioni na umowę o pracę – ca najmniej 5 -ciu pracowników /na podst. art. 29 ust. 4 w związku z art. 36 ust. 2 pkt. 9 lit. D/.
7. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest wskazać w formie pisemnej co najmniej 5-ciu pracowników, którzy będą pełnić dyżury w czasie trwania umowy, zgodnie z zakresem rzeczowym usług do dozoru i ochrony określonym w „Opisie przedmiotu zamówienia” – Część II. stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ.
Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu ostateczny wykaz osób, które bedą świadczyć usługę i udokumentować formę ich zatrudnienia przedstawiajac kserokopię umów o pracę oraz kserokopie dokumentu poświadczającego, że wykazane osoby są wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. Kserokopie w/w dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
8. Wykonawca w czasie trwania umowy zapewni następującą obsadę pracowników:
jeden pracownik od godz. 8.00 do godz. 22.00 we wszystkie dni tygodnia,
dwóch pracowników od godz. 22.00 do godz. 8.00 we wszystkie dni tygodnia.
9. Wykonawca oprócz ubioru i identyfikatorów spełniających wymogi o których mowa w „Opisie przedmiotu zamówienia” – Część II. pkt E) stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ zapewni pracownikom ochrony odpowiedni sprzęt lub urządzenia do natychmiastowego komunikowania się.
10. Wykonawca zapewni na czas realizacji zamówienia 24-godzinny monitoring, w tym instalację:
10 kamer kolorowych, kopółkowych o rozdzielczości co najmniej 540 linii z funkcją dzień/noc w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym,
rejestratora cyfrowego 10 kanałowego z wbudowanym dyskiem twardym (co najmniej 500 GB) z obsługą 2 dysków twardych, wyjściem USB 3.0, interfejsem sieciowym z jednoczesnym podglądem/odtwarzaniem wszystkich kanałów.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia Podwykonawcom. W „Formularzu ofertowym” (stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiajacemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. - na podst. art. 26 ust. 2 pkt. 2B, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy p.z.p. (art. 36b. Ustawy p.z.p.).
12. Miejsce realizacji zamówienia: Grodzki Urząd Pracy w Krakowie, 31 – 752 Kraków, ul. Wąwozowa 34.
13. Termin realizacji zamówienia: od dnia 01 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.
II. 1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4
II. 1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: NIE
II. 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: NIE
II. 2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
data zakonczenia: 31.12.2016 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III. 1) WADIUM
Informacja na temat wadium: NIE JET WYMAGANE.
III. 3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawcy muszą posiadać koncesję na ochronę osób i mienia, zgodnie z art. 16 Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 r., poz. 1099)
Sprawdzenie spełnienia zostanie dokonane na podstawie dokumentów załączonych do oferty na zasadzie spełnia – nie spełnia.
III. 3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy udokumentują posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane - w tym co najmniej 2 usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 180.000,00 zł brutto każda oraz załączą dowody (poświadczenia, oświadczenia) czy zostały wykonane lub są wykonywane nalezycie.
Sprawdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane na podstawie wykazu i dokumentów załączonych do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
Dowodami o których mowa powyżej są:
poświadczenie,
oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa powyżej.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładasnia dowodów, o których mowa powyżej.
III. 3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie..
Dla uznania, że Wykonawca spełnia ten warunek, Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia oświadczenia, że na dzień składania ofert spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Ustawy p.z.p.
Zamawiający oceni spełnienie tego warunku na podstawie oświadczenia załączonego do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
III. 3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby realizował usługę ochrony osób i mienia przez swoich pracowników, których nie może być mniej niż 5 -ciu, wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz zatrudnionych na podstawie umowy o pracę
Zamawiający oceni spełnienie tego warunku na na podstawie oświadczenia załączonego do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
III. 3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawcy przedłożą opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym działalności zgodnej z z przedmiotem niniejszego zamówienia (suma gwarancyjna ubezpieczenia – co najmniej 180.000,00 zł) na dzień składania ofert.
Sprawdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane na podstawie dokumentów załączonych do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
III. 4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III. 4.1) W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesję, zezwolenia lub licencje;
wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat wykonał co najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia o wartości nie mniejszej niż 180.000,00 zł brutto każda
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; oraz są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę,
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III. 4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III, 4.2).
III. 4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III. 4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.4. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
III. 5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich.
III. 6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III. 4) albo w pkt III. 5)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV. 1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV. 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1. cena - 80
2. doświadczenie Wykonawcy - 20
IV. 4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV. 4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gupkrakow.pl (przetargi/ogłoszenia/ materiały do pobrania)
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać pod adresem: 31-752 Kraków, ul. Wąwozowa 34, pok. 216 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 15.00 lub pocztą po pisemnym zamówieniu przesłanym listownie lub faksem.
IV. 4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert
Data: 19.11.2015 r. Godzina: 09.00
Miejsce: Siedziba Zamawiającego- 31-752 Kraków, ul. Wąwozowa 34, pok. 119 (dziennik podawczy)
IV. 4.5) Termin związania ofertą
Okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV. 4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: NIE