REFERAT ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I UMÓW - NZ
Kierownik: Barbara Batko
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, parter, pok. 5
tel.: 12 616-62-22
1. Do zadań Referatu Zamówień Publicznych i Umów należy:
1) z zakresu planowania i przygotowania postępowań o zamówienie publiczne:
a) opracowywanie rocznych planów zamówień publicznych ZBK we współpracy z kierownikami właściwych komórek organizacyjnych,
b) weryfikacja zleceń udzielania zamówień publicznych, otrzymanych od poszczególnych komórek organizacyjnych, pod względem ich kompletności i zgodności z ustawą Prawo zamówień publicznych,
c) weryfikacja zapewnienia środków finansowych na realizację zlecanych zamówień,
d) nadzór nad zamówieniami publicznymi w ZBK w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami,
e) wnioskowanie do Dyrektora ZBK o powołanie komisji przetargowych,
2) z zakresu prowadzenia postępowań o zamówienie publiczne w ramach pracy komisji przetargowej:
a) sporządzanie i przekazywanie do publikacji ogłoszeń o postępowaniach oraz sporządzanie i przesyłanie zaproszeń do wykonawców, sporządzanie i przekazywanie do publikacji wszelkich innych ogłoszeń przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych,
b) opracowywanie specyfikacji warunków zamówienia,
c) sporządzanie i przekazywanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych zawiadomień wraz z uzasadnieniami,
d) sporządzanie i przesyłanie do wykonawców odpowiedzi na pytania dotyczące prowadzonych postępowań o zamówienie publiczne oraz innych informacji zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
e) udział w sesjach otwarcia ofert i ocenie ofert,
f) sporządzanie i przesyłanie do wykonawców pism informacyjnych dotyczących poprawy oczywistych omyłek rachunkowych i pisarskich, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty,
g) kierowanie oraz udział w pracach komisji przetargowej,
h) sporządzanie wniosków do Dyrektora ZBK dotyczących odrzucenia oferty, unieważnienia postępowania i innych,
i) dokumentowanie postępowań przetargowych i sporządzanie z nich protokołów z postępowań o udzielenie zamówienia wraz z załącznikami,
j) w przypadku wniesienia odwołania przez wykonawcę – uczestnictwo w postępowaniach odwoławczych, w tym w rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą Urzędu Zamówień Publicznych,
k) zawiadamianie wykonawców o wyniku postępowań,
l) wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem i podpisywaniem umów,
3) pozostałe zadania:
a) zwrot wadiów wykonawcom,
b) prowadzenie korespondencji zewnętrznej w sprawie zamówień publicznych, nie związanej z bieżącymi postępowaniami,
c) sporządzanie sprawozdań o udzielonych zamówieniach,
d) opiniowanie i doradztwo w zakresie zamówień publicznych,
e) prowadzenie rejestru umów.