Realizatorem projektu jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie działający z upoważnienia Gminy Miejskiej Kraków oraz partnerzy projektu:
- Fundacja Wspierania Rozwoju Społecznego „Leonardo”,
- Stowarzyszenie „Siemacha”.
Przystąpienie do projektu następuje za pośrednictwa pracownika socjalnego, do którego można się zgłosić w 9 filiach MOPS, Dziale Pomocy Bezdomnym, Dziale Rodzin Zastępczych lub za pośrednictwem Partnerów. Podczas realizacji projektu pracownicy socjalni wspierają uczestników, monitorują prowadzone na ich rzecz działania i są współodpowiedzialni za współpracę z klientem.
Za realizację projektu i właściwe wdrażanie IAI odpowiada Sekcja Zarządzania Projektami (SP).
Do zadań Sekcji wg regulaminu organizacyjnego MOPS należy:
• opracowywanie dokumentacji projektu oraz harmonogramów realizacji projektu,
• ustalanie obszarów współdziałania na etapie sporządzania wniosku o dofinansowanie projektu we współpracy z komórkami organizacyjnymi MOPS,
• zarządzanie projektem oraz realizacja zadań w ramach harmonogramu realizacji projektu,
• kontrola zadań ujętych w harmonogramie projektu, realizowanych przez komórki organizacyjne i podmioty realizujące zadania zlecone w projekcie,
• analiza problemów zgłaszanych przez komórki organizacyjne i podmioty realizujące zadania zlecone w zakresie niezbędnym do prawidłowego przebiegu projektu,
• weryfikowanie wniosków dotyczących zatrudniania pracowników do realizacji projektu,
• nadzorowanie procesu gromadzenia i systematyzowania informacji związanych z realizacją projektu, tworzenie zbiorczych baz danych,
• rozliczanie projektu - przygotowywanie sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność,
• dbanie o sprawny przepływ informacji pomiędzy komórkami organizacyjnymi oraz podmiotami realizującymi zadania zlecone w projekcie,
• realizacja wytycznych krajowych i Unii Europejskiej w zakresie informacji i promocji oraz wdrażania polityk horyzontalnych.
Zespół pracowników SP zarządzających projektem tworzą:
Kierownik Sekcji - Łukasz Hobot
specjalista ds. reintegracji - Danuta Pająk-Bener
inspektor sekretarz projektu - Agnieszka Stupkiewicz
główny specjalista - specjalista ds. finansowo-rozliczeniowych - Rafał Stawiany
podinspektor ds. monitoringu i sprawozdawczości - Piotr Józefiak
podinspektor ds. administracyjnych - Joanna Nawracaj
specjalista ds. kontroli - Jolanta Król-Zaręba