SA_Zameldowanie na pobyt stały
Jakie dokumenty są wymagane do zameldowania na pobyt stały?
Aby dokonać zameldowania na pobyt stały na terenie Krakowa wymagane są następujące dokumenty:
- Formularz zgłoszenie pobytu stałego (zał. Nr 1 do procedury SA-14),
W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się, zgłoszenia może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba, każdorazowo posiadając stosowne pełnomocnictwo
- Dowód osobisty lub odpis skrócony aktu urodzenia ( w przypadku dzieci - obywateli Polski, którym nr PESEL nadawany jest przy zameldowaniu)
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu - do wglądu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
Ponadto informuje się, że:
- W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się, zgłoszenia może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba legitymująca się stosownym pełnomocnictwem.
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązku meldunkowego dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Dla osób niepełnoletnich druki meldunkowe wypełnia się oddzielnie nawet wówczas, jeśli meldowane są równocześnie z opiekunem.
Druk meldunkowy i pełna treść procedury dot. dopełnienia obowiązku meldunkowego.