OGŁASZA KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ W LATACH 2024 – 2026 PROGRAMU POLITYKI ZDROWOTNEJ PN.: „PROGRAM POLITYKI ZDROWOTNEJ W ZAKRESIE PROFILAKTYKI ZAKAŻEŃ MENINGOKOKOWYCH TYPU B WŚRÓD DZIECI W WIEKU OD 2 DO 36 MIESIĄCA ŻYCIA, ZAMIESZKAŁYCH W GMINIE MIEJSKIEJ KRAKÓW, NA LATA 2024 - 2026”
w zakresie realizacji szczepień ochronnych w ramach Programu
Komórka realizująca:
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa
Ilekroć w ogłoszeniu i załącznikach do niego jest mowa o:
Gminie – rozumie się przez to Gminę Miejską Kraków;
konkursie ofert – rozumie się przez to niniejszy konkurs ofert;
ogłoszeniu – rozumie się przez to niniejsze ogłoszenie;
Programie – rozumie się przez to program polityki zdrowotnej Gminy pn. „Program polityki zdrowotnej w zakresie profilaktyki zakażeń meningokokowych typu B wśród dzieci w wieku od 2 do 36 miesiąca życia, zamieszkałych w Gminie Miejskiej Kraków, na lata 2024 - 2026”;
ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 146 ze zm.);
szczepieniach ochronnych w ramach Programu – rozumie przez to realizację Programu w zakresie określonym w dziale I ogłoszenia;
Realizatorze – rozumie się przez to podmiot wykonujący działalność leczniczą, który realizować będzie szczepienia ochronne w ramach Programu;
I. Program polityki zdrowotnej będący przedmiotem konkursu ofert.
Przedmiotem konkursu ofert jest realizacja programu polityki zdrowotnej Gminy pn. „Program polityki zdrowotnej w zakresie profilaktyki zakażeń meningokokowych typu B wśród dzieci w wieku od 2 do 36 miesiąca życia, zamieszkałych w Gminie Miejskiej Kraków, na lata 2024 – 2026” w zakresie realizacji szczepień ochronnych w ramach Programu tj. kwalifikacji lekarskiej do szczepienia, zapewnienia szczepionki, usługi podania szczepionki, przeprowadzenia edukacji rodziców w zakresie profilaktyki zakażeń meningokokowych i Inwazyjnej Choroby Meningokokowej, przeprowadzenia pre-testów i post-testów wiedzy wśród rodziców oraz ankiety satysfakcji z udziału w Programie. Opis Programu stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia.
II. Termin realizacji Programu.
Od dnia 7 października 2024 r., jednakże nie wcześniej niż od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2026 roku.
III. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu i sposób ustalania wynagrodzenia Realizatora.
Planowana wysokość środków finansowych na realizację szczepień ochronnych w ramach Programu, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3 wynosi łącznie 1 257 800 zł brutto (słownie: jeden milion dwieście pięćdziesiąt siedem tysięcy osiemset złotych 00/100), w tym:
w 2024 roku 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100),
w 2025 roku 528 900 zł (słownie: pięćset dwadzieścia osiem tysięcy dziewięćset złotych 00/100),
w 2026 roku 528 900 zł (słownie: pięćset dwadzieścia osiem tysięcy dziewięćset złotych 00/100).
Gmina zastrzega sobie możliwość przenoszenia środków finansowych, o których mowa w ust. 1 pomiędzy latami realizacji Programu, w zależności od faktycznej realizacji szczepień ochronnych w ramach Programu.
Gmina zastrzega sobie możliwość zmiany, w tym zwiększenia wysokości środków finansowych, o których mowa w ust. 1 na realizację szczepień ochronnych w ramach Programu, w trakcie realizacji szczepień ochronnych w ramach Programu, odpowiednio do liczby dzieci, które będą zgłaszać się do Programu w trakcie jego realizacji.
Gmina wypłaca Realizatorowi wynagrodzenie wyłącznie za faktycznie przeprowadzone kwalifikacje lekarskie, podane szczepionki oraz usługi szczepienia w ramach Programu. Wynagrodzenie stanowi iloczyn liczby faktycznie przeprowadzonych kwalifikacji lekarskich, podanych szczepionek i usług szczepienia oraz odpowiednio ich cen jednostkowych.
Oferent określa cenę jednostkową za przeprowadzenie kwalifikacji lekarskiej, szczepionkę oraz usługę szczepienia. Łączna jednostkowa cena kwalifikacji, szczepionki oraz usługi szczepienia nie może być wyższa niż 430 zł brutto (słownie: czterysta trzydzieści złotych brutto).
W przypadku wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, Gmina może zwiększyć wysokość ceny za przeprowadzenie kwalifikacji lekarskiej, szczepionkę oraz usługę szczepienia w ramach Programu, nie więcej niż o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, określony w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego (publikowanym do końca stycznia w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”) za rok ubiegły, z zastrzeżeniem, że pierwsze zwiększenie wysokości ceny może nastąpić najwcześniej w 2025 roku.
IV. Informacje ogólne dotyczące konkursu ofert i realizacji Programu.
Gmina zleca wykonanie Programu, w zakresie realizacji szczepień ochronnych w ramach Programu, zgodnie z jego brzmieniem określonym w załączniku nr 1 do ogłoszenia, ogłoszeniem, w tym w szczególności działem I oraz ustawą.
Program określa w szczególności:
Opis problemu zdrowotnego;
Adresatów Programu;
Planowane interwencje;
Kryteria i sposób kwalifikacji uczestników;
Szacowany budżet Programu.
Program skierowany jest wyłącznie do dzieci w wieku od 2 do 36 miesiąca życia, z zastrzeżeniem postanowień Programu, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Realizacja Programu może odbywać się wyłącznie w lokalizacjach znajdujących się na terenie Gminy.
Świadczenia zdrowotne w ramach Programu mogą być udzielane wyłącznie przez osoby do tego uprawnione.
Pomieszczenia i urządzenia Realizatora przeznaczone do realizacji Programu muszą odpowiadać wymaganiom odpowiednim do rodzaju wykonywanej działalności leczniczej oraz zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych w ramach Programu, zgodnie z właściwymi przepisami prawa w tym zakresie, w tym ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
Gmina nie gwarantuje minimalnej liczby dzieci, które ostatecznie wezmą udział w Programie. Realizatorowi z tego tytułu nie przysługują jakiekolwiek roszczenia względem Gminy.
Program może być realizowany w różnych lokalizacjach (tj. placówkach oferenta), z zastrzeżeniem ust. 4-6 oraz, że w każdej lokalizacji Program realizowany jest na tożsamych warunkach i zasadach, w tym w tych samych dniach i godzinach. W ofercie należy zatem wykazać odpowiednią liczbę personelu realizującego Program. Dodatkowe miejsca realizacji Programu nie są obowiązkowe, niemniej jednak są punktowane przy ocenie oferty.
Oferty, które przejdą ocenę formalną podlegają ocenie merytorycznej.
Wymagania dotyczące personelu mającego realizować Program oraz zasoby sprzętowe i inne wymogi, w tym punkty za poszczególne kryteria jakościowe i kryterium ceny, określa załącznik nr 2 do ogłoszenia.
Do realizacji wybrana może zostać jedna oferta, która otrzyma najwyższy wynik punktowy w ocenie merytorycznej.
Warunkiem realizacji Programu jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Umowa z Realizatorem zostanie zawarta niezwłocznie po rozstrzygnięciu konkursu ofert.
Z realizacji Programu sporządza się stosowne sprawozdania okresowe oraz za cały okres realizacji Programu.
Realizator tak planuje i zabezpiecza podanie pierwszej i drugiej dawki szczepionki oraz dawki przypominającej, aby w ramach Programu zrealizowany został cały cykl szczepienia zgodnie z Charakterystyką Produktu Leczniczego wybranego preparatu szczepionkowego. W dniu podania pierwszej dawki szczepionki Realizator ustala termin podania drugiej dawki szczepionki, a w dniu podania drugiej dawki szczepionki ustala termin podania dawki przypominającej, w tym zabezpiecza szczepionkę w ramach Programu, o czym informuje rodzica lub opiekuna prawnego dziecka.
Gmina dopuszcza możliwość szczepienia w ramach Programu dzieci w wieku od 2 do 36 miesiąca życia, które przyjęły pierwszą i/lub drugą dawkę niezależnie od Programu. W tej sytuacji rodzic lub opiekun prawny dziecka składa stosowne zaświadczenie o zaszczepieniu dziecka pierwszą i/lub drugą dawką szczepionki niezależnie od Programu. Zaświadczenie winno zawierać informację o rodzaju i dacie podania szczepionki/szczepionek. Terminy, o których mowa w ust. 14 ustala się odpowiednio.
Ograniczona dostępność na rynku dopuszczonych do obrotu na terenie Polski szczepionek przeciw zakażeniom meningokokowym typu B, skutkująca brakiem możliwości ich nabycia w części albo w całości przez Realizatora na potrzeby realizacji Programu, nie może być powodem nakładania na oferenta kar umownych.
Umowa może być rozwiązana na mocy porozumienia Stron w przypadku wystąpienia okoliczności, za które Strony nie ponoszą odpowiedzialności, tj. m.in. w przypadku braku dostępu do szczepionek lub wprowadzenia obostrzeń i poleceń administracji rządowej w związku z zagrożeniem epidemicznym albo stanem epidemii, które uniemożliwią lub ograniczą możliwość realizacji Programu.
W przypadku obowiązywania na obszarze Gminy zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, wszystkie świadczenia przewidziane w ramach Programu powinny być realizowane z zachowaniem stosownych reżimów sanitarnych.
Wybrany Oferent zobowiązany jest podczas realizacji Programu, do zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami co najmniej na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240 ze zm.).
V. Opis Programu, oferta, wymagania stawiane oferentom oraz kryteria i punkty oceny ofert.
Opis Programu stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia
Wymagania stawiane oferentom oraz kryteria i punkty oceny ofert stanowią załącznik nr 2 do ogłoszenia.
Formularz ofertowy stanowi załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Do oferty można dołączyć certyfikat/certyfikaty: jakości udzielanych świadczeń medycznych (w szczególności w zakresie norm ISO i/lub akredytacji CMJ) oraz poświadczający/poświadczające, że podmiot leczniczy jest przyjazny pacjentowi - nie są obowiązkowe, niemniej jednak są punktowane przy ocenie oferty.
Gmina może zażądać od oferenta, w tym na etapie oceny ofert:
certyfikatów, zaświadczeń i innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i doświadczenie przez wskazany w ofercie personel medyczny mający realizować Program;
innych dokumentów potwierdzających dane zawarte w ofercie.
VI. Podmioty uprawnione do składania ofert.
Uprawnione do składania ofert są podmioty wykonujące działalność leczniczą i spełniające minimalne wymogi określone w załączniku nr 2 do ogłoszenia.
VII. Sposób, miejsce i termin składania ofert.
Oferty, wyłącznie w formie papierowej, należy składać na formularzu ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Oferty wraz z ewentualnymi załącznikami składa się w zaklejonych kopertach, w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków, III piętro, pokój 17. Na kopercie zamieszcza się napis: „Oferta na realizację „Programu polityki zdrowotnej w zakresie profilaktyki zakażeń meningokokowych typu B wśród dzieci w wieku od 2 do 36 miesiąca życia, zamieszkałych w Gminie Miejskiej Kraków, na lata 2024 - 2026”. Nie otwierać”.
Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione do działania w imieniu oferenta. Podpis należy składać pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji lub opatrzyć imienną pieczątką.
Termin składania ofert upływa w dniu 11 września 2024 r. o godz. 15:00.
Ofertę można również wysłać pocztą lub kurierem na adres siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa wskazany w ust. 2. Należy jednak mieć na uwadze, że oferta dostarczona po upływie terminu składania ofert (decyduje data i godzina wpływu do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, a nie data nadania pocztowego), uznana będzie za niespełniającą wymogów formalnych.
VIII. Komisja konkursowa, ocena ofert, wybór oferty i rozstrzygnięcie konkursu ofert.
Oceny ofert dokonuje komisja konkursowa, zwana dalej ,,Komisją", powołana przez Prezydenta Miasta Krakowa.
W skład Komisji z prawem głosu wchodzi do 5 osób, przedstawicieli Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, w tym przewodniczący Komisji i jego zastępca.
W pracach Komisji, na wniosek przewodniczącego lub zastępcy przewodniczącego w przypadku nieobecności przewodniczącego, może/mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoba/osoby posiadająca/posiadające specjalistyczną wiedzę z zakresu zlecanego do realizacji Programu. W razie powstania potrzeby wyjaśnienia wątpliwości merytorycznych, Komisja może zasięgać opinii ww. osoby/osób.
W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba biorąca udział w konkursie ofert.
Do członków Komisji biorących udział w ocenianiu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego, dotyczące wyłączenia pracownika.
Członek Komisji jest zobowiązany do wypełnienia oświadczenia o tym, że nie podlega wyłączeniu, o których mowa w ust. 4-5 oraz o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
Udział w pracach Komisji jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Komisja pracuje na posiedzeniach jawnych, w składzie liczącym ponad połowę pełnego składu osobowego, w tym przewodniczący lub jego zastępca, a członkowie Komisji swoją obecność potwierdzają na liście obecności.
Przewodniczący zwołuje posiedzenie Komisji. W przypadku nieobecności przewodniczącego posiedzenie Komisji może zostać zwołane przez jego zastępcę.
Komisja dokumentuje swoją pracę w formie protokołu.
Oferty ocenia Komisja.
Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego albo jego zastępcy w przypadku, gdy przewodniczący nie bierze udziału w pracach Komisji.
W przypadku sprawy nieuregulowanej ogłoszeniem, decyzje podejmuje Komisja na zasadach, o których mowa w ust. 12, z zastrzeżeniem, że nie mogą one być sprzeczne z ogłoszeniem.
Na pierwszym posiedzeniu Komisja sporządza listę ofert, które wpłynęły na konkurs ofert.
Oferty podlegają ocenie formalnej i merytorycznej, z zastrzeżeniem ust. 16.
Oferta nie podlega ocenie merytorycznej, gdy zostanie odrzucona przez Komisję z powodu błędu/błędów formalnych tj.:
złożenie oferty po terminie;
złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu;
złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu;
niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
złożenie oferty przez podmiot nieuprawniony;
złożenie oferty niepodpisanej przez osoby do tego upoważnione.
Oferty spełniające warunki formalne są poddawane ocenie merytorycznej przez Komisję. Ocena merytoryczna oferty dokonywana jest w oparciu o kryteria jakościowe oraz kryteria ceny.
Maksymalna możliwa do uzyskania liczba punktów w ocenie merytorycznej oferty wynosi: 200 punktów.
Minimalna liczba punktów oferty niezbędna do jej przyjęcia wynosi: 101 punktów, z zastrzeżeniem postanowień konkursu ofert.
Komisja może żądać od oferentów składania dodatkowych informacji, wyjaśnień oraz przedkładania dokumentów, w tym potwierdzających dane zawarte w ofercie lub niezbędnych do prawidłowej oceny oferty.
Komisja może przeprowadzać wizje lokalne w proponowanych lokalizacjach realizacji Programu.
Oferta może zostać odrzucona przez Komisję, w przypadku, gdy w jej ocenie treść oferty budzi zastrzeżenia co do jakości lub dostępności planowanych do realizacji świadczeń/usług zdrowotnych, lub oferent nie daje gwarancji należytego ich wykonania lub w przypadku, gdy cena określona w ofercie znacząco odbiega od ceny rynkowej, w tym jest rażąco niska.
Do realizacji może zostać wybrana jedna oferta. Do realizacji wybrana zostanie najkorzystniejsza oferta tj. ta, która uzyska najwyższy wynik punktowy w ocenie merytorycznej, w tym co najmniej 101 punktów, z zastrzeżeniem postanowień konkursu ofert.
Komisja wybiera ofertę w terminie do 15 dni od dnia upływu składania ofert.
Wyniki konkursu ofert zatwierdza Prezydent Miasta Krakowa w terminie do dnia 1 października 2024 roku.
IX. Informacje dotyczące konkursu ofert.
Realizacja Programu zlecana jest na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
Konkurs ofert i jego wyniki ogłasza się Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa www.bip.krakow.pl oraz na tablicach ogłoszeń w następujących lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa:
Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków;
ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków.
Wyniki konkursu ofert ogłasza się w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa www.bip.krakow.pl, na tablicach ogłoszeń w lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa, o których mowa w pkt 2 oraz powiadamia się o nich na piśmie uczestników konkursu ofert.
Załączniki do ogłoszenia stanowią jego integralną część.
Terminy złożenia ofert i rozstrzygnięcia konkursu ofert mogą zostać wydłużone.
Ogłoszenie, w tym jego warunki mogą zostać zmienione lub odwołane przed upływem terminu na złożenie ofert.
Ogłoszenie wyników konkursu ofert następuje niezwłocznie po ich zatwierdzeniu przez Prezydenta Miasta Krakowa, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od ich zatwierdzenia.
Umowa na realizację Programu zawarta zostanie niezwłocznie po zatwierdzeniu i opublikowaniu wyników konkursu ofert.
Konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
nie zostanie złożona żadna oferta;
żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w ogłoszeniu.
X. Informacje dodatkowe.
Dokumentacja konkursu ofert, w tym obowiązujący formularz ofertowy, udostępniana jest także w Referacie ds. Zdrowia Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków, III piętro, pokój nr 17.
Informacje dotyczące konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00 w Referacie ds. Zdrowia Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, 30-703 Kraków, ul. Jana Dekerta 24, III piętro, pokój nr 17, tel.: 12 616 51 22