Prowadzenie noclegowni oraz schroniska dla bezdomnych kobiet z usługami opiekuńczymi
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresiepomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Tytuł zadania publicznego: Prowadzenie noclegowni oraz schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi dla bezdomnych kobiet.
Komórka realizująca: Dział Pomocy Bezdomnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
w 2024 r. (w okresie od 1.07.2024 r. do 31.12.2024 r.) – 760 050,00 zł (słownie: siedemset sześćdziesiąt tysięcy pięćdziesiąt złotych 00/100),
w 2025 r. 1 520 100,00 zł (słownie: jeden milion pięćset dwadzieścia tysięcy sto złotych 00/100),
w 2026 r. 1 520 100,00 zł (słownie: jeden milion pięćset dwadzieścia tysięcy sto złotych 00/100),
w 2027 r. (w okresie od 1.01.2027 r. do 30.06.2027 r.) - 760 050,00 zł (słownie: siedemset sześćdziesiąt tysięcy pięćdziesiąt złotych 00/100).
W przypadku, gdy wysokość środków przewidzianych umową w znacznym stopniu utrudni lub uniemożliwi realizację zadania (w szczególności, gdy z uwagi na niewystarczające środki wystąpią poważne utrudnienia w zatrudnianiu osób bezpośrednio wykonujących zadanie), w celu zapewnienia ciągłości realizacji zadania i właściwej jakości realizowanych usług możliwe jest zwiększenie dotacji bez zmiany przewidywanego zakresu rzeczowego na podstawie nowego kosztorysu przedłożonego przez Zleceniobiorcę realizujący zadanie.
Termin realizacji zadania: 1 lipca 2024 r. do 30 czerwca 2027 r.
Miejsce realizacji zadania:Budynek wyznaczony przez Zleceniodawcę znajdujący się na terenie Gminy Miejskiej Kraków (Kraków, ul. Sołtysowska 13 c).
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2023 przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środki finansowe w wysokości 6 209 530,00 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
1. W ramach realizacji zleconego publicznego Oferent jest zobowiązany do prowadzenia w budynku przy ul. Sołtysowskiej 13 c w Krakowie:
1) całorocznej noclegowni dla osób bezdomnych, funkcjonującej 7 dni w tygodniu, w godzinach od 16.00 do 8.00, zwanej dalej „noclegownią”;
2) całorocznego schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi, funkcjonującego przez 7 dni w tygodniu, całodobowego, zwanego dalej „schroniskiem z usługami opiekuńczymi” zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności zgodnie z art. 48 a ustawy o pomocy społecznej z dn. 12 marca 2004 r. (Dz.U. z 2023 poz. 901 ze zm.), zwanej dalej: „ustawą o pomocy społecznej” oraz Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896), zwanego dalej „rozporządzeniem”.
2. W ramach prowadzonej noclegowni Oferent jest zobowiązany:
1) zapewnić 12 miejsc noclegowych dla kobiet w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem, określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) przygotować i wyposażyć pomieszczenia noclegowe oraz miejsca noclegowe, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
3) umożliwić wykonanie zabiegów higienicznych, organizując sanitariaty, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
4) umożliwić spożycie posiłku oraz zapewnić gorący napój, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
5) zapewnić możliwość wymiany odzieży oraz wyprania rzeczy, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
6) umożliwić mieszkankom odwiedziny osób trzecich;
7) zapewnić dostęp do środków masowego przekazu i komunikacji.
3. W ramach prowadzonego schroniska z usługami opiekuńczymi Oferent jest zobowiązany:
1) zapewnić 40 miejsc, w tym 34 miejsca schroniskowe dla kobiet oraz kobiet z dziećmi w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem, określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia oraz 6 miejsc schroniskowych z usługami opiekuńczymi dla kobiet w pomieszczeniach mieszkalnych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
2) przygotować i wyposażyć pomieszczenia mieszkalne oraz miejsce noclegowe, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do rozporządzenia;
3) umożliwić wykonanie zabiegów higienicznych, organizując sanitariaty, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do rozporządzenia;
4) umożliwić samodzielne przygotowanie posiłku oraz spożycie posiłku oraz zapewnić gorący napój, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do rozporządzenia, a dla mieszkanek korzystających z usług opiekuńczych umożliwić spożycie posiłku w pokoju mieszkalnym;
5) zapewnić możliwość wymiany odzieży oraz wyprania i wysuszenia rzeczy, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do rozporządzenia;
6) umożliwić przechowywanie rzeczy osobistych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do rozporządzenia;
7) na miejscach schroniskowych z usługami opiekuńczymi zapewnić pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych, a także opiekę higieniczną oraz usługi opiekuńcze w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, oddzielając łóżko zasłoną, polegające na:
a) usługach gospodarczych, takie jak utrzymanie w czystości otoczenia osoby, mycie naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, dbanie o higienę żywności, pranie bielizny i odzieży, pranie i zmiana bielizny pościelowej, pomoc w zakupie podstawowych artykułów spożywczych, pomoc w przygotowywaniu posiłków i ich spożywaniu (w razie potrzeby karmienie), pomoc w załatwieniu spraw urzędowych i osobistych,
b) usługach pielęgnacyjnych, takich jak mycie, czesanie, ubieranie, kąpiel, prześcielenie łóżka, układanie chorego w łóżku, pielęgnacja zalecona przez lekarza (podawanie leków zgodnie z zaleceniem lekarza, smarowanie, robienie okładów, zakładanie opatrunków, zapobieganie powstawaniu odleżyn), zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych poprzez m.in. zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach stanu zdrowia, realizacja recept;
8) umożliwić mieszkankom odwiedziny osób trzecich;
9) zapewnić dostęp do środków masowego przekazu i komunikacji.
4. W budynku noclegowni i schroniska z usługami opiekuńczymi Oferent jest zobowiązany:
1) zapewnić dostęp do budynku dla osób niepełnosprawnych oraz pokoje mieszkalne (6 miejsc) /sanitariaty i kuchnię na parterze;
2) uzupełniać niezbędne wyposażenie oraz przeprowadzać bieżące naprawy i drobne remonty lokalu wraz z przynależnym terenem w trakcie realizacji zadania;
3) wyodrębnić i wyposażyć pomieszczenia zgodnie z minimalnym standardem określonym w załącznikach nr 1, 2 i 3 do rozporządzenia:
kuchnię,
jadalnię / świetlicę,
pralnię i suszarnię,
pomieszczenia biurowe dla zatrudnionych pracowników,
magazyny: odzieży, bielizny, pościeli oraz środków chemicznych,
pracownię komputerową z dostępem do Internetu,
pokój spotkań indywidualnych.
5. Oferent jest zobowiązany do zapewnienia mieszkańcom noclegowni i schroniska z usługami opiekuńczymi:
1) udzielania informacji o dostępnych formach pomocy, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych, a w razie potrzeby również pomocy w jej zorganizowaniu;
2) pomocy w formie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej m.in. w formie treningów kompetencji społecznych, treningów gospodarowania własnym budżetem, projektów i przedsięwzięć socjalnych, możliwości uczestnictwa w grupach wsparcia;
3) w sytuacjach interwencyjnych żywności, leków i materiałów farmaceutycznych oraz środków higienicznych.
6. Oferent jest zobowiązany do realizacji z mieszkankami noclegowni oraz schroniska z usługami opiekuńczymi usługi pracy socjalnej, o której mowa w art. 6 pkt 12 ustawy o pomocy społecznej lub usługi asystenta osoby bezdomnej, w zależności od sytuacji życiowej osoby/rodziny. Działania obejmują w szczególności:
1) rozpoznanie sytuacji osoby, zebranie informacji o całokształcie sytuacji związanej z problemem i opracowanie oceny sytuacji oraz funkcjonowania osoby/rodziny;
2) wyznaczenie celów i opracowanie z osobą Indywidualnego Programu Wychodzenia z Bezdomności (IPWzB) dla osób korzystających ze schroniska z usługami opiekuńczymi lub programu współdziałania (PW) dla osób korzystających z noclegowni albo indywidualnego planu pracy (IPP) w przypadku usługi asystenta osoby bezdomnej w terminie do 40 dni od rozpoczęcia usługi;
3) dokonywanie systematycznych ocen programów, w razie potrzeby dokonywanie zmiany IPWzB/ PW/IPP;
4) dokonanie ewaluacji końcowej IPWzB/ PW/IPP po zakończeniu realizacji usługi;
5) udzielenie systematycznego wsparcia dostosowanego do indywidualnych potrzeb osób/rodzin, w tym m.in.:
a) towarzyszenia osobie bezdomnej w podejmowanych działaniach, rzecznictwo podczas kontaktów z organizacjami i instytucjami (w szczególności w ramach usługi asystenta osoby bezdomnej),
b) wspieranie i doradzania w rozwiązywaniu występujących problemów,
c) motywowanie osoby do podejmowania aktywności w obszarze zatrudnienia, uzyskania mieszkania, podejmowania leczenia,
d) poradnictwo i działania edukacyjne w zakresie wiedzy niezbędnej do samodzielnego życia.
7. Oferent jest zobowiązany do zapewnienia mieszkankom noclegowni oraz schroniska z usługami opiekuńczymi (oraz ich dzieciom) wsparcia psychologicznego w szczególności zakresie promocji zdrowia, prewencji, pomocy w rozwiązywaniu kryzysów rozwojowych, nauki umiejętności społecznych.
8. Oferent zobowiązany jest do dokumentowania działań pracy personelu merytorycznego, zgodnie ze wzorami przekazanymi przez Zleceniodawcę. Dokumentacja obejmuje:
1) w przypadku pracownika socjalnego:
ocenę sytuacji /funkcjonowania osoby (diagnoza),
Indywidualny Program Wychodzenia z Bezdomności (IPWzB) dla osób korzystających ze schroniska z usługami opiekuńczymi oraz program współdziałania (PW) dla osób korzystających z noclegowni,
ocenę i zmianę IPWzB i PW,
ewaluację końcową IPWzB i PW,
kartę działań pracownika socjalnego;
2) w przypadku asystenta osoby bezdomnej,
ocenę sytuacji /funkcjonowania osoby (diagnoza),
indywidualny plan pracy (IPP),
ocenę i zmianę IPP,
ewaluację końcową IPWzB i PW,
kartę działań asystenta osoby bezdomnej;
3) w przypadku innych specjalistów (psychologa,)
kartę działań poszczególnych specjalistów;
4) w pozostałym zakresie:
dziennik raportów z opisem codziennego dyżuru, w szczególności z pracy opiekunów,
ewidencję mieszkańców zgodnie ze wzorem przekazanym przez zleceniodawcę ,
dzienniki usług opiekuńczych, zgodnie ze wzorem przekazanym przez Zleceniodawcę;
dokumentację projektów socjalnych i przedsięwzięć, spotkań grupowych, treningów i innych wydarzeń organizowanych w noclegowni oraz schronisku z usługami opiekuńczymi.
10. Ponadto Oferent jest zobowiązany do:
1) współpracy z Zleceniodawcą w zakresie podejmowanych działań i udzielanego wsparcia mieszkańcom placówki, uczestniczenia w spotkaniach odbywających się w ramach zespołów interdyscyplinarnych, konsultowania problemów z pracownikami Zleceniodawcy;
2) przygotowania opinii o funkcjonowaniu osoby/rodziny na wniosek Zleceniodawcy;
3) organizacji pracy zatrudnionego personelu, w ten sposób, aby personel pracował metodą zespołu interdyscyplinarnego, poprzez angażowanie do udziału w opracowaniu i realizacji IPWzB/ PW zatrudnionych specjalistów;
4) sporządzania zgodnie ze wzorem przekazanym przez Zleceniodawcę sprawozdawczości w wykonywanych zadań;
5) współpracy z innymi organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz osób w kryzysie bezdomności;
6) pozyskiwania dodatkowych środków w formie darowizn rzeczowych na rzecz realizowanego zadania.
11. W zakresie kadrowym Oferent jest zobowiązany do:
1) zatrudnienia kierownika noclegowni i kierownika schroniska z usługami opiekuńczymi (funkcję Kierownika Noclegowni i Kierownika Schroniska z usługami opiekuńczymi może pełnić jedna osoba), spełniających wymagania określone w art. 122 ustawy o pomocy społecznej;
2) zatrudnienia opiekunów, w liczbie która zapewni:
a) w schronisku z usługami opiekuńczymi opiekę przez co najmniej 2 opiekunów w porze dziennej, w tym 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2g ustawy o pomocy społecznej oraz 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2h ustawy o pomocy społecznej; w porze nocnej powinna być w schronisku z usługami opiekuńczymi zapewniona opieka przez co najmniej 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2h ustawy o pomocy społecznej;
b) w noclegowni, opiekę przez 1 opiekuna w godzinach jej funkcjonowania, posiadającego kwalifikacje, o których mowa w art. 48a ust. 3a ustawy o pomocy społecznej;
3) zatrudnienia specjalistów: pracownika socjalnego, psychologa, asystenta osoby bezdomnej, w łącznym wymiarze minimum 3 etatów, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do rozporządzenia;
4) niezwłocznego przekazania Zleceniodawcy informacji o kadrze realizującej zadanie, zawierających co najmniej: imię, nazwisko, kwalifikacje zawodowe, wymiar etatu i okres na jaki zostały zatrudnione;
5) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy o zmianach kadrowych na stanowiskach kierowniczych oraz stanowiskach specjalistów;
6) zapewnienia superwizji oraz szkoleń pracownikom schroniska z usługami opiekuńczymi i noclegowni;
7) zagwarantowania, aby osoby zatrudnione posiadały niezbędne kwalifikacje, stan zdrowia pozwalający na wykonywanie powierzonych obowiązków oraz predyspozycje do pracy z osobami bezdomnymi, a w przypadku realizacji usług opiekuńczych również predyspozycje do pracy z ludźmi starszymi i niepełnosprawnymi;
8) zapewnienia wynagrodzenia specjalistów, zatrudnionym w placówce min. 5 lat na poziomie nie niższym niż 5000,00 zł brutto w przeliczeniu na pełny etat (bez kosztów pracodawcy);
9) zapewnienie wynagrodzenia dla opiekunów i opiekunów świadczących usługi opiekuńcze na poziomie nie niższym niż 29,00 zł brutto za godzinę (bez kosztów pracodawcy);
10) ustalenie w taki sposób wynagrodzeń brutto (bez kosztów pracodawcy) personelu odpowiadającego za obsługę administracyjną publicznego, aby roczne wynagrodzenie (wynagrodzenie zasadnicze wraz z wszystkimi dodatkami) w przeliczeniu na pełny etat danego pracownika odpowiedzialnego za obsługę publicznego nie przekraczało 120% rocznego średniego wynagrodzenia w przeliczeniu na pełny etat personelu merytorycznego, tj. kierownika, oraz specjalistów placówki określonego w kosztorysie.
12. W zakresie organizacyjnym Oferent jest zobowiązany do:
1) wyodrębnienia w swojej strukturze „Noclegowni i Schroniska z usługami opiekuńczymi dla Bezdomnych Kobiet przy ul. Sołtysowska 13 c w Krakowie”;
2) przygotowania „Regulaminu Organizacyjnego Noclegowni i Schroniska z usługami opiekuńczymi dla Bezdomnych Kobiet” i regulaminów korzystania z noclegowni i schroniska z usługami opiekuńczymi oraz przedłożenia ich do akceptacji Dyrektora MOPS w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy;
3) przyjęcia do noclegowni osoby po jej zgłoszeniu się i złożeniu przez nią wniosku o pomoc w formie zapewnienia miejsca w noclegowni;
4) przyjęcia do schroniska z usługami opiekuńczymi osoby wskazanej przez Zleceniodawcę - organu prowadzącego postępowanie administracyjne w sprawie przyznania schronienia lub w trybie nagłym, w przypadku osób, które wymagają udzielenia takiej formy pomocy;
5) zapoznania osoby z regulaminem korzystania z noclegowni lub schroniska z usługami opiekuńczymi;
6) pobierania od osób bezdomnych przebywających w schronisku z usługami opiekuńczymi odpłatności za pobyt w wysokości ustalonej, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa, w decyzji administracyjnej w sprawie schronienia oraz przekazywanie odpłatności na rachunek Gminy Miejskiej Kraków, a także podejmowania działań zmierzających do wyegzekwowania odpłatności od mieszkanki i informowanie Zleceniodawcy o trudnościach w regulowaniu odpłatności przez mieszkankę;
7) przekazywania mieszkańcom noclegowni i schroniska z usługami opiekuńczymi korespondencji kierowanej przez Zleceniodawcę.
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienia realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienia ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem publicznego będzie:
1. Zapewnienie bezdomnym kobietom przebywającym na terenie Gminy Miejskiej Kraków tymczasowego schronienia w postaci miejsca do spania w pomieszczeniu mieszkalnym w noclegowni.
2. Zapewnienie bezdomnym kobietom z dziećmi oraz samotnym kobietom, w tym kobietom, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, całodobowego, tymczasowego schronienia, w tym wraz z usługami opiekuńczymi oraz usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności w ramach schroniska z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
1. Poprawa sytuacji bytowej bezdomnych kobiet / kobiet z dziećmi poprzez zapewnienie schronienia, możliwości dokonania zabiegów higienicznych i możliwości przygotowania posiłku, realizowane poprzez zapewnienie :
12 miejsc noclegowych i pomoc minimum 20 bezdomnym kobietom w skali roku,
40 miejsc schroniskowych z usługami opiekuńczymi i pomoc minimum 50 bezdomnym kobietom w skali roku.
2. Poprawa sytuacji bytowo-zdrowotnej bezdomnych kobiet wymagających pomocy osób drugich poprzez zapewnienie opieki higienicznej i usług opiekuńczych (6 miejsc z usługami opiekuńczymi, pomoc minimum 8 bezdomnym kobietom w skali roku).
3. Poprawa funkcjonowania społecznego osób poprzez zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej poprzez realizację treningów, projektów i przedsięwzięć dostosowanych do potrzeb osób przebywających w schronisku z usługami opiekuńczymi i noclegowni:
minimum 10 projektów i przedsięwzięć w ciągu roku, w tym minimum 2 treningi umiejętności,
70 realizowanych IPWzB, PW lub IPP w skali roku.
4. Wyjście z bezdomności rozumiane jako zamieszkanie w lokalu mieszkalnym, pokoju - minimum 5 osób/ rodzin w skali roku.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy, jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, zgodnie z zapisami art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560), przed nawiązaniem stosunku pracy z osobami realizującymi zajęcia lub przed dopuszczeniem ich do innej działalności w związku z realizacją przedmiotowego zadania publicznego do uzyskania informacji z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym – czy dane tych osób są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym lub w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów (poza odpłatnością zgodnie z decyzja administracyjną wydaną z upoważnienia Prezydenta Miasta Krakowa).
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media), w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się1 o więcej niż 20%.
W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zmieniła się/nie zwiększyła się o więcej niż 25%.
W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, z tym że w razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, traktowanego wyłącznie jako zasób, należy szczegółowo opisać przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego wkład osobowy i/lub rzeczowy w sekcji IV poz. 2 oferty – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240), w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr 2 do ogłoszenia.
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 11-12 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Do zlecenia realizacji zadania objętego niniejszym konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875).
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym, stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub w całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników podatku VAT, prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej, podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT, powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Pomocy Bezdomnym MOPS dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w następujący sposób:
- w roku 2024 r. I transza dotacji w wysokości 380 025,00 zł (słownie: trzysta osiemdziesiąt tysięcy dwadzieścia pięć złotych 00/100) w terminie do 30 dni od zawarcia umowy dotacyjnej, II transza w wysokości 380 025,00 zł (słownie: trzysta osiemdziesiąt tysięcy dwadzieścia pięć złotych 00/100) w terminie do dnia 20 października 2024 r.,
- w latach 2025-2026 w czterech równych transzach kwartalnych, każda w wysokości 380 025,00 zł (słownie: trzysta osiemdziesiąt tysięcy dwadzieścia pięć złotych 00/100) w terminie do 20 dnia każdego miesiąca rozpoczynającego kolejny kwartał,
- w roku 2027 w dwóch równych transzach kwartalnych, każda w wysokości 380 025,00 zł (słownie: trzysta osiemdziesiąt tysięcy dwadzieścia pięć złotych 00/100) w terminie do dnia 20 stycznia 2027 r. oraz do dnia 20 kwietnia 2027 r.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Pomocy BezdomnymMOPS w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent, przyjmując zlecenie realizacji zadania, zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 20.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego, będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu
wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia), w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze ofert na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert pracę nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego NGO Generatora ofert, oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: db@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez: 1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert LUB 2) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej/-ych statutowo osoby/-ób oraz pieczątką/-ami imienną/-ymi, z zastrzeżeniem ust.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 7 czerwca 2024 r. o godz. 12.00.
Ofertę wraz z załącznikami po wygenerowaniu w NGO Generatorze należy: 1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator, zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. LUB 2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej, w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta, wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do MOPS lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert, wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, oferent zobowiązany jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona, w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty - wraz z załącznikami - podpisanej Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka oraz informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty,
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu),
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących - w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m.in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 6do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób,
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-15:00 w Dziale Pomocy Bezdomnym MOPS, os. Teatralne 24 w Krakowie pod numerem tel. 12 643 16 68 lub w pokoju nr 220 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: db@mops.krakow.pl
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn.Prowadzenie noclegowni oraz schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi dla bezdomnych kobiet.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert, do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załączniknr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 31 maja 2024 roku o godz. 8.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl lub - wysłać pocztą / kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy lub - przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą Nr CXXIII/3361/23 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D27490%26typ%3Du.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Pomocy Bezdomnym , os. Teatralne 24, 31-948 Kraków.