Klub Integracji Społecznej dla mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków z orzeczoną niepełnosprawnością
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresiedziałalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Tytuł zadania publicznego: Klub Integracji Społecznej dla niepracujących mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków z orzeczoną niepełnosprawnością.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie – Dział Koordynacji Pracy Filii.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 1 627 806,45 zł (słownie: jeden milion sześćset dwadzieścia siedem tysięcy osiemset sześć złotych 45/100), w tym:
w 2024 roku – 339 806,45 zł (słownie: trzysta trzydzieści dziewięć tysięcy osiemset sześć złotych 45/100);
w 2025 roku – 552 000,00 zł (słownie: pięćset pięćdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100);
w 2026 roku – 552 000,00 zł (słownie: pięćset pięćdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100);
w 2027 roku – 184 000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 20 maja 2024 r. do 30 kwietnia 2027 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2023 przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środki finansowe w wysokości 623 962,98 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienia realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienia ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Realizacja zadania obejmuje prowadzenie w okresie od 20 maja 2024 r. do 30 kwietnia 2027 r. Klubu Integracji Społecznej, zwanego dalej KIS, dla minimum 90 mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków z orzeczoną niepełnosprawnością (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych), zwanych dalej Uczestnikami.
W ramach prowadzenia KIS realizowana będzie reintegracja społeczna i zawodowa w formie wsparcia indywidualnego i/lub grupowego w postaci:
1) pracy socjalnej, w zakresie której mogą być realizowane m.in. zajęcia integracyjne, wsparcie psychospołeczne, grupy wsparcia;
2) poradnictwa specjalistycznego, które może obejmować: poradnictwo prawne, psychologiczne i inne, adekwatne do potrzeb Uczestników oraz warsztaty tematyczne wzmacniające wiedzę i kompetencje Uczestników w zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu niniejszego zadania publicznego;
3) treningów umiejętności psychospołecznych obejmujących m.in. tematykę z zakresu motywacji, komunikacji interpersonalnej, sposobów radzenia sobie ze stresem i sytuacjami kryzysowymi, wzmacniania samooceny, pokonywania barier psychospołecznych związanych z niepełnosprawnością;
4) doradztwa zawodowego obejmującego m.in. działania mające na celu wsparcie i ukierunkowanie Uczestników w dokonaniu przez nich wyborów szkoleniowo-zawodowych, wspólne przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, edukowanie nt. uprawnień przysługujących Uczestnikom w miejscu pracy, kształtowanie umiejętności autoprezentacji podczas rozmów kwalifikacyjnych;
5) treningów pracy obejmujących m.in. kształtowanie u Uczestnika umiejętności samodzielnego poszukiwania ofert pracy zgodnych z profilem ustalonym przez doradcę zawodowego, prowadzenie treningów w miejscu realizacji praktyk, o których mowa w pkt 7, monitorowanie realizacji praktyk poprzez kontakt z pracodawcą oraz wspieranie w rozwiązywaniu ewentualnych trudności pojawiających się w trakcie realizacji praktyk;
6) szkoleń zawodowych i budujących kompetencje zawodowe Uczestników, zgodnych z profilem ustalonym przez doradcę zawodowego, w tym także pokrycie ewentualnych kosztów dojazdu na szkolenia oraz innych kosztów związanych z tymi szkoleniami (np. badania lekarskie, ubezpieczenie);
7) praktyk zawodowych pozwalających na nabycie lub wzmocnienie przez Uczestnika umiejętności praktycznych do wykonywania pracy, w tym także pokrycie kosztów dojazdu na praktyki, badań lekarskich (medycyna pracy/sanepid), kosztów ubezpieczenia i stypendiów dla Uczestników realizujących praktyki.
Wsparcie, o którym mowa w ust. 2, poprzedzone zostanie okresem diagnostycznym, w trakcie którego Specjalista KIS wraz z Uczestnikiem sporządzą Indywidualny Plan Pracy (zwany dalej IPD). Łączny czas trwania okresu diagnostycznego dla jednego Uczestnika nie może być dłuższy niż 8 godzin w okresie pobytu w KIS.
Wymiar wsparcia, o którym mowa w ust. 2 pkt 1-5, wyniesie średnio 12 godzin miesięcznie na Uczestnika, w tym:
1) co najmniej 85% godzin udzielonego średniomiesięcznego wsparcia na Uczestnika zrealizowane zostanie w formie bezpośrednich, osobistych spotkań indywidualnych lub grupowych Specjalistów KIS z Uczestnikami;
2) nie więcej niż 15% godzin udzielonego średniomiesięcznego wsparcia może zostać zrealizowane bez obecności Uczestnika, na jego rzecz lub w jego imieniu, z zastrzeżeniem, że:
wsparcie to może obejmować przede wszystkim:
kontakty z innymi instytucjami w indywidualnych sprawach dotyczących poszczególnych Uczestników,
monitoring praktyk prowadzony w ramach wsparcia, o którym mowa w ust. 2 pkt 7, realizowany wyłącznie przez trenera pracy,
analizę sytuacji i sporządzanie pism/pozwów/itp. w ramach porady prawnej,
realizowaną przez psychologa analizę testów psychologicznych przeprowadzonych z Uczestnikiem,
spotkania interdyscyplinarne dotyczące Uczestnika,
poszukiwanie zindywidualizowanych ofert szkoleń lub ofert aktywizujących Uczestnika zawodowo – realizowane wyłącznie w ramach doradztwa zawodowego,
poszukiwanie zindywidualizowanych ofert aktywizujących Uczestnika społecznie – realizowane wyłącznie w ramach pracy socjalnej,
do wsparcia tego nie wlicza się w szczególności działań Specjalistów KIS takich, jak:
opracowywanie materiałów i przygotowywanie się do zajęć z Uczestnikami,
zapoznawanie się z dokumentacją i prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją zadania,
poszukiwanie zindywidualizowanych ofert szkoleń, ofert aktywizujących Uczestnika zawodowo lub społecznie w ramach innych form wsparcia, niż określono w ust. 4 pkt 2 lit.a,
treningi umiejętności psychospołecznych, o których mowa w ust. 2 pkt 3.
Wsparciem, o którym mowa w ust. 2 pkt 6-7, objętych zostanie łącznie co najmniej 65% Uczestników KIS.
Praktyki zawodowe, o których mowa w ust. 2 pkt 7, realizowane będą z uwzględnieniem następujących zasad:
1) dzienny i tygodniowy wymiar praktyk nie przekroczy norm czasu pracy wynikających z art. 15 ust. 1-2 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
2) Uczestnikom realizującym praktyki przysługuje stypendium, którego kwotę w przeliczeniu na 1 Uczestnika Zleceniobiorca określi w ofercie realizacji zadania, z zastrzeżeniem, że:
kwota stypendium będzie waloryzowana przez Zleceniobiorcę co najmniej w przypadku zwaloryzowania przez Zleceniodawcę kwoty dotacji na realizację zadania,
za okres nieusprawiedliwionej nieobecności Uczestnika na praktykach stypendium nie przysługuje,
w przypadku, w którym praktyki realizowane są w wymiarze czasu krótszym, niż określono w ust. 1, kwota stypendium zostanie zmniejszona proporcjonalnie do wymiaru tego czasu;
3) sposób i warunki realizacji praktyk określone zostają z pracodawcą, u którego realizowane są praktyki (zwanego dalej pracodawcą) i Uczestnikiem, w drodze pisemnej umowy obejmującej m.in.: miejsce realizacji praktyk, kwotę stypendium, obowiązki i uprawnienia stron umowy (w tym m.in. czas realizacji praktyk, liczba przysługujących dni wolnych w okresie realizacji praktyk);
4) przed rozpoczęciem praktyk Zleceniobiorca zobowiązany jest do skierowania Uczestnika na badania lekarskie i uzyskania opinii lekarskiej potwierdzającej brak przeciwwskazań do realizacji praktyk na danym stanowisku;
5) nadzór nad odbywaniem praktyk przez Uczestnika oraz warunkami realizacji praktyk sprawuje Zleceniobiorca;
6) po zakończeniu realizacji praktyk Zleceniobiorca pozyska od pracodawcy opinię zawierającą co najmniej informacje o zadaniach zrealizowanych przez Uczestnika i umiejętnościach praktycznych nabytych w trakcie praktyk;
7) Zleceniobiorca wydaje Uczestnikowi zaświadczenie o odbyciu praktyk oraz gromadzi potwierdzenia wydania tych zaświadczeń Uczestnikom.
Liczba Uczestników KIS, o której mowa w ust. 1, może ulec zmianie, adekwatnie do potrzeb środowiska lokalnego, co może się wiązać ze zmianą kwoty dotacji na realizację zadania. Zmiana ta wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności. Ostateczną decyzję w sprawie zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie, podejmuje Zleceniodawca.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia kwoty dotacji, co może wiązać się ze zmianą zakresu rzeczowego zadania określonego w ust. 2. Możliwe jest również zwiększenie kwoty dotacji bez zmiany zakresu rzeczowego zadania. Każda ze zmian, której dotyczy niniejszy ustęp wymaga sporządzenia aneksu do umowy pod rygorem nieważności. Ostateczną decyzję w sprawie zmian, o których mowa w niniejszym ustępie, podejmuje Zleceniodawca.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
1) prowadzenia KIS w lokalu dostosowanym do potrzeb osób z orzeczoną niepełnosprawnością, do którego posiada tytuł prawny;
2) zapewnienia funkcjonowania KIS przez co najmniej 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku), przez minimum 6 godzin dziennie;
3) zatrudnienia do realizacji usług, o których mowa w ust. 2 pkt 1-5, osób posiadających doświadczenie zawodowe oraz kwalifikacje do wykonywania zawodu, w tym m.in. pracownika socjalnego, psychologa, doradcy zawodowego, prawnika;
4) gromadzenia dokumentacji potwierdzającej doświadczenie zawodowe oraz kwalifikacje osób zaangażowanych do realizacji zadania;
5) zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków uczestnictwa w zajęciach;
6) świadczenia usług określonych w ust. 2 dla minimum 90 uczestników w okresie realizacji zadania, z zastrzeżeniem ust. 7;
7) prowadzenia wsparcia w sposób ciągły dla co najmniej 30 Uczestników;
8) informowania Zleceniodawcy z wyprzedzeniem co najmniej 30 dniowym o potrzebie rekrutowania nowych Uczestników;
9) w przypadku braku osób zainteresowanych uczestnictwem w KIS wśród osób objętych wsparciem MOPS, pozyskiwania innych kandydatów do udziału w KIS i kierowania ich do MOPS celem zawarcia kontraktu socjalnego;
10) prowadzenia spotkań informacyjnych dla kandydatów do udziału w KIS, które odbywały się będą przed zawarciem kontraktu socjalnego;
11) rozpoczęcia procesu diagnostycznego, o którym mowa w ust. 3, w terminie 14 dni od daty otrzymania od Zleceniodawcy informacji o zawarciu kontraktu socjalnego z potencjalnym Uczestnikiem;
12) doboru form wsparcia, o których mowa w ust. 2, do indywidualnych potrzeb Uczestników;
13) realizowana wsparcia dla Uczestników KIS w wymiarze maksymalnie do 12 miesięcy na Uczestnika, a w uzasadnionych przypadkach do pisemnego wystąpienia do Zleceniodawcy z prośbą o przedłużenie uczestnictwa o kolejne 6 miesięcy wraz z uzasadnieniem takiej potrzeby; |
14) zapewnienia Uczestnikom wymiaru wsparcia, o którym mowa w ust. 4-5 niniejszego ogłoszenia;
15) realizowania wsparcia z uwzględnieniem, że osoba która podjęła zatrudnienie, może pozostać Uczestnikiem KIS przez okres do 3 miesięcy od dnia podjęcia zatrudnienia;
16) skreślania z listy Uczestników KIS w przypadku braku realizacji zaplanowanych form wsparcia przez okres jednego miesiąca;
17) współpracy z pracownikami Zleceniodawcy w zakresie realizowanego zadania, w tym przede wszystkim do:
informowania Zleceniodawcy drogą mailową, w terminie 2 dni roboczych od zaistnienia zdarzenia, o sytuacjach mogących mieć wpływ na realizację przez Uczestników KIS postanowień kontraktu socjalnego (np. nieusprawiedliwiona absencja Uczestnika na zajęciach, przyjście na zajęciach pod wpływem alkoholu),
niezwłocznego informowania odpowiednich służb oraz Zleceniodawcy o sytuacjach wymagających interwencji z uwagi na zagrożenie dobra, zdrowia lub życia Uczestnika lub członków jego rodziny;
18) potwierdzania zakończenia uczestnictwa w KIS poprzez wydanie Uczestnikowi zaświadczenia oraz doręczania kopii tego dokumentu do właściwej Filii MOPS, w terminie 7 dni od dnia zakończenia udziału w KIS; Zleceniobiorca zobowiązany jest do gromadzenia potwierdzeń odbioru zaświadczeń przez Uczestników;
19) realizacji zadania publicznego we współpracy z podmiotami działającymi na polu pomocy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, w tym w szczególność MOPS, GUP oraz innymi instytucjami działającymi w obszarze pomocy osobom niepełnosprawnym;
20) prowadzenia w sposób ciągły dokumentacji związanej z realizacją zadania, w tym:
Indywidualny Plan Działań:
sporządzany jest wspólnie przez Uczestnika i Specjalistę KIS przed rozpoczęciem realizacji wsparcia, o którym mowa w ust. 2;
zawiera co najmniej takie informacje, jak: planowany zakres wsparcia dla Uczestnika w odniesieniu do celów dotyczących udziału w KIS zawartych w kontrakcie socjalnym, szacunkowa liczba godzin oraz rodzaj wsparcia, o którym mowa w ust. 2 pkt 15, planowany rodzaj wsparcia, o którym mowa w ust. 2 pkt 6-7, przewidywane efekty, które osiągnięte zostaną w wyniku realizacji każdej z ww. form wsparcia;
może ulegać zmianie adekwatnie do potrzeb i sytuacji Uczestnika,
podlega ocenie co najmniej przed każdą oceną kontraktu socjalnego,
w formie zaszyfrowanego skanu, przekazywany jest drogą mailową do właściwej Filii MOPS do 3 dni roboczych od daty jego sporządzenia;
Ocena IPD:
zawiera co najmniej takie informacje, jak: zrealizowany poziom i zakres wsparcia oraz efekty osiągnięte w okresie podlegającym ocenie, ocena zaangażowania Uczestnika we współpracę ze Specjalistami KIS,
sporządzana jest wspólnie przez Uczestnika i Specjalistę/Specjalistów KIS, z wyłączeniem sytuacji braku kontaktu z Uczestnikiem,
w formie zaszyfrowanego skanu, przekazywana jest do właściwej Filii MOPS najpóźniej do 3 dni roboczych przed planowaną datą oceny kontraktu socjalnego;
Harmonogram zajęć Uczestnika KIS:
sporządzany jest wspólnie przez Uczestnika i Specjalistę/Specjalistów KIS najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji wsparcia zaplanowanego w IPD,
zawiera co najmniej takie informacje, jak: planowane dni i godziny wsparcia o którym mowa w ust. 2, planowane miejsca realizacji wsparcia (jeżeli są inne niż siedziba KIS),
może podlegać zmianom za obopólną zgodą Uczestnika i Specjalisty/Specjalistów KIS;
Miesięczna Karta Wsparcia Uczestnika (MKWU):
stanowi ewidencję działań zrealizowanych w ramach form wsparcia, o których mowa w ust. 2 pkt 15,
sporządzona jest w sposób pozwalający na jednoznaczne stwierdzenie rodzaju udzielonego wsparcia, o którym mowa w ust. 4 pkt 12,
zawiera co najmniej takie informacje, jak: data udzielonego wsparcia, forma wsparcia, szczegółowy opis zrealizowanych działań oraz podjętych ustaleń/uzgodnień w ramach udzielanego wsparcia, efekty współpracy na zakończenie miesiąca, wykaz wsparcia zaplanowanego w harmonogramie, które nie zostało zrealizowane wraz z podaniem przyczyny braku realizacji tego wsparcia,
realizacja wsparcia polegającego na bezpośrednim, osobistym spotkaniu Uczestnika ze Specjalistą/Specjalistami KIS potwierdzana jest czytelnym podpisem Specjalisty/Specjalistów KIS oraz Uczestnika, każdorazowo w dniu realizacji usługi na zakończenie jej realizacji;
pozostała dokumentacja niezbędna do realizacji zadania (np. listy obecności na szkoleniach/praktykach, Regulamin KIS);
21) prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zadania w sposób rzetelny, czytelny;
22) sporządzenia wzorów dokumentów niezbędnych do realizacji zadania oraz uzgodnienia ze Zleceniodawcą co najmniej wzorów dokumentów, o których mowa w ust. 9 pkt 20 lit. a-d;
23) sporządzania miesięcznego zestawienia danych związanych z realizacją zadania na wzorze dokumentu, który udostępniony zostanie Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę w terminie do 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji zadania; wzór dokumentu może ulegać zmianom w okresie realizacji zadania – ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Zleceniodawca;
24) sporządzania okresowych i końcowej ewaluacji zadania z uwzględnieniem następujących zasad:
ewaluacje okresowe obejmowały będą okres od 20 maja 2024 r. do 30 września 2025 r. oraz od 1 października 2025 r. do 31 grudnia 2026 r., a ich wyniki doręczone zostaną Zleceniodawcy w terminie 30 dni od daty zakończenia ww. okresów,
ewaluacja końcowa obejmowała będzie okres realizacji całego zadania, a jej wyniki doręczone zostaną Zleceniodawcy w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji tego zadania,
wzór narzędzia ewaluacyjnego Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Zleceniodawcy do 30 sierpnia 2024 r.,
ewaluacja obejmowała będzie co najmniej takie informacje, jak:
cel i zakres ewaluacji,
kluczowe pytania badawcze, na jakie ma odpowiedzieć przeprowadzona ewaluacja,
sposób realizacji ewaluacji oraz narzędzia badawcze skonstruowane w sposób pozwalający na udzielenie odpowiedzi na kluczowe pytania badawcze oraz uwzględniający profil osób objętych badaniem,
ewaluacja nie może stanowić powielenia danych zawieranych w sprawozdaniach z realizacji zadania;
25) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności, a także o innych istotnych zdarzeniach, w szczególności ogłoszeniu upadłości;
26) realizacji zadania zgodnie z:
wpisem do rejestru Klubów Integracji Społecznej prowadzonym przez Wojewodę, zgodnie z art. 18 a ust. 1-3 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, z uwzględnieniem ewentualnych zmian zgłoszonych Wojewodzie;
przepisami ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, z uwzględnieniem ewentualnych nowelizacji tych przepisów.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Wzrost aktywności życiowej, wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z problemami oraz wzmocnienie kompetencji społecznych i zawodowych Uczestników KIS, zwiększających szansę na podjęcie zatrudnienia.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Objęcie wsparciem w okresie realizacji zadania co najmniej 90 Uczestników.
Osiągnięcie co najmniej 70% frekwencji Uczestników na zajęciach, których minimalny wymiar określony został w ust. 4 pkt 1warunków realizacji zadania publicznego.
Realizacja wsparcia w formie szkoleń zawodowych i budujących kompetencje zawodowe i/lub praktyk zawodowych, o których mowa w ust. 2 pkt 6-7 warunków realizacji zadania publicznego, dla co najmniej 65% Uczestników KIS.
Podjęcie aktywności zawodowej przez co najmniej 20% Uczestników KIS, co powinno zostać potwierdzone dokumentami poświadczającymi osiągnięcie tego rezultatu (np. umowa o pracę).
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzeniarealizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy, jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media), w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%.
W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła sięo więcej niż 15%.
W kosztorysie realizacji zadania nie uwzględnia się wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, z tym że w razie wykazywania wkładu osobowego i/lub rzeczowego, traktowanego wyłącznie jako zasób, należy szczegółowo opisać przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego wkład osobowy i/lub rzeczowy w sekcji IV poz. 2 oferty – „Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania”.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu
do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240),wpostaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr2 do ogłoszenia.
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 9-10 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Do zlecenia realizacji zadania objętego niniejszym konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875).
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym, stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub w całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników podatku VAT, prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej, podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT, powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciel Działu Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np.: siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), po podpisaniu umowy
z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w następujący sposób:
1) w 2024 r. w łącznej wysokości 339 806,45 zł (słownie: trzysta trzydzieści dziewięć tysięcy osiemset sześć złotych 45/100) w trzech transzach:
I transza dotacji w wysokości 63 806,45 zł w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy dotacyjnej,
II transza w wysokości 138 000,00 zł w terminie do dnia 20 lipca 2024 r.,
III transza w wysokości 138 000,00 zł (słownie: sto trzydzieści osiem tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia 20 października 2024 r.
2) w 2025 r. w łącznej wysokości 552 000,00 zł (słownie pięćset pięćdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100) w równych transzach kwartalnych, każda w wysokości po 138 000,00 zł (słownie: sto trzydzieści osiem tysięcy złotych 00/100) w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał;
3) w 2026 r. w łącznej wysokości 552 000,00 zł (słownie pięćset pięćdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100) w równych transzach kwartalnych, każda w wysokości po 138 000,00 zł (słownie: sto trzydzieści osiem tysięcy złotych 00/100) w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kolejny kwartał;
4) w 2027 r. w łącznej wysokości 184 000,00 zł (słownie sto osiemdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100) w dwóch transzach:
I transza w wysokości 138 000,00 zł (słownie: sto trzydzieści osiem tysięcy złotych 00/100 w terminie do 20 stycznia 2027 r.
II transza w wysokości 46 000,00 zł (słownie: czterdzieści sześć tysięcy złotych 00/100), w terminie do 20 kwietnia 2027 r.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii MOPS w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent, przyjmując zlecenie realizacji zadania, zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 18.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego, będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3do ogłoszenia), w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze ofert na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert pracę nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego NGO Generatora ofert, oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej/-ych statutowo osoby/-ób oraz pieczątką/-ami imienną/-ymi, z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 16 maja 2024 r. ogodz. 12.00.
Ofertę wraz z załącznikami po wygenerowaniu w NGO Generatorze należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator, zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r., dostępnym pod adresem: https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2023/336/ LUB
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej, w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta, wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14na Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do MOPS lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, których działalność statutowa obejmuje działalność na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert, wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, oferent zobowiązany jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona, w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty – wraz z załącznikami – podpisanej Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka oraz informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty,
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu),
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących – w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m.in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 6do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), niewyceniony, opisany, traktowany wyłącznie jako zasób,
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, Dział Koordynacji Pracy Filii, pod numerem tel. (12) 616-53-26 lub w pokoju nr 206 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Klub Integracji Społecznej dla niepracujących mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków z orzeczoną niepełnosprawnością” w zakresie działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik nr 7do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert, do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załączniknr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 7 maja 2024 r. r. o godz. 12.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: dm@mops.krakow.pl lub
wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 na Dziennik Podawczy lub
przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej UMK powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zadań publicznych określa zarządzenie nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 marca 2024 r.,dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2024/814/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofertw_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2024.html.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr CXXIII/3361/23 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D27490%26typ%3Du.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Dziale Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie, ul. Józefińska 1