PREZYDENT MIASTA KRAKOWA POWOŁAŁ 14 CZERWCA 2019 ROKU
Zespół Zadaniowy ds. usług hotelarskich świadczonych w obiektach niekategoryzowanych na terenie Gminy Miejskiej Kraków w skład którego wchodzą przedstawiciele:
-Urzędu Miasta Krakowa (Wydziału ds. Turystyki, Wydziału Podatków i Opłat, Wydziału Architektury i Urbanistyki),
-Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie,
-Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej,
-Komend Miejskich Policji i Straży Pożarnej,
-Straży Miejskiej,
-Urzędów Skarbowych,
-Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej,
-Akademii Wychowania Fizycznego,
-Zarządu Budynków Komunalnych,
-Krakowskiej Izby Turystyki,
-Miejski Rzecznik Konsumentów.
Zadaniem Zespołu jest nawiązanie współpracy oraz wymiana wiedzy i doświadczeń pomiędzy wyżej wymienionymi instytucjami w sferze świadczenia usług noclegowych w obiektach niekategoryzowanych. Zespół ma na celu wypracowanie propozycji możliwych działań, dążących do ograniczenia negatywnych skutków rozwoju zjawiska turystycznego najmu krótkoterminowego. Mogą one być podstawą do opracowania postulatów dot. zmian legislacyjnych w zakresie działalności obiektów niekategoryzowanych z uwzględnieniem charakteru rynku tych usług.
Ostatnie spotkanie Zespołu odbyło się 23.02.2023 roku.