Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Specjalistyczne usługi wspierania rodziny
Dokument archiwalny
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresiewspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
Tytuł zadania publicznego:
Specjalistyczne usługi wspierania rodziny
Komórka realizująca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
621 000,00 zł (słownie: sześćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych 00/100), w tym:
- w 2022 roku: 86 250,00 zł (słownie: osiemdziesiąt sześć tysięcy dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100),
- w 2023 roku: 207 000,00 zł (słownie: dwieście siedem tysięcy złotych 00/100),
- w 2024 roku: 207 000,00 zł (słownie: dwieście siedem tysięcy złotych 00/100),
- w 2025 roku: 120 750,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 sierpnia 2022 r. do 31 lipca 2025 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2021 przekazała na realizację zadań publicznych tego samego rodzaju środków finansowych w wysokości 414 826,40 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
Do zlecenia realizacji zadania objętego konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2021 poz. 110 ze zm.).
Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (zwany dalej „Realizatorem”) rodziny z dziećmi do 18 roku życia (zwane dalej „Rodzinami”), które wymagają wsparcia z uwagi na to, że co najmniej jeden z rodziców jest osobą dotkniętą problemem zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej lub uzależnienia, które w ramach zadania objęte zostaną wsparciem w postaci specjalistycznych usług wspierania rodziny (zwanych dalej „usługami”.
Koszt realizacji jednej godziny specjalistycznych usług wspierania rodziny wynosi 46,00 zł (słownie: czterdzieści sześć złotych 00/100).
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia kosztu realizacji jednej godziny usługi bez konieczności zmiany przewidywanego zakresu rzeczowego zadania (liczby godzin, o których mowa w ust. 4). Zmiana ta wymaga zawarcia aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Poprzez koszt realizacji jednej godziny usługi rozumieć należy koszt za faktycznie zrealizowaną godzinę usługi, zarówno w formie indywidualnej, jak i grupowej. W przypadku zajęć grupowych, należy rozróżnić rozumienie godziny usługi, która faktycznie została zrealizowana i która może zostać rozliczona z dotacji, od osobogodziny, która nie może zostać rozliczona z dotacji. Koszt realizacji jednej godziny usługi jest zgodny z ust. 2 bez względu na to, ilu Specjalistów i Specjalistek (poprzez których rozumie się osoby świadczące usługi, zwanych dalej „Specjalistą” lub „Specjalistami”) świadczy tą usługę.
Zlecenie specjalistycznych usług wspierania rodziny wyniesie:
) w 2022 r. – 1 875 godzin usług;
) w 2023 r. – 4 500 godzin usług;
) w 2024 r. – 4 500 godzin usług;
) w 2025 r. – 2 625 godzin usług.
Zleceniobiorca nie ma możliwości przesuwania niewykorzystanej w danym roku budżetowym liczby godzin usługi, o której mowa w ust. 4 pkt 1-4, na kolejny rok budżetowy.
W przypadku realizacji przez Zleceniobiorcę większej liczby godzin, niż wynikająca z umowy na realizację zadania, dotacja udzielona zostanie wyłącznie na pokrycie kosztu liczby godzin usług wynikających z tej umowy.
Do liczby godzin zrealizowanych usług wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której:
) Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do świadczenia usługi zaplanowanej do realizacji w miesięcznym harmonogramie usług, o którym mowa w ust. 21, poza siedzibą Zleceniobiorcy oraz
) wykonanie usługi, o której mowa w ust. 7 pkt 1, nie było możliwe ze względu na nieobecność Rodziny w umówionym miejscu lub ze względu na brak warunków do jej realizacji oraz
) usługa, o której mowa w ust. 7 pkt 1, nie została w żaden sposób odwołana oraz
) sytuacja, o której mowa w ust. 7 pkt 1-3 została zgłoszona przez Zleceniobiorcę Realizatorowi zadania e-mailem na właściwą Filię MOPS do 24 godzin od momentu zaistnienia zdarzenia, a Realizator po weryfikacji przekazanych mu informacji wyraził zgodę w formie mailowej, na rozliczenie tej godziny.
W ramach liczby godzin, o której mowa w ust. 4 pkt 1-4, Zleceniobiorca może rozliczyć czas przeznaczony na prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją usług, która sporządzana będzie bez obecności członków Rodziny objętej usługami, z zastrzeżeniem pkt 1-2:
) czas poświęcony na prowadzenie dokumentacji, o którym mowa w niniejszym ustępie, nie może wynieść więcej niż 10% liczby godzin zrealizowanych przez Specjalistę / Specjalistów na świadczenie usług dla danej Rodziny w danym miesiącu;
) miesięczny wymiar czasu poświęconego na sporządzenie dokumentacji w przypadku każdej z Rodzin wykazywany będzie w Miesięcznej Karcie Usług, o której mowa w ust. 23.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zmiany liczby zlecanych w danym roku godzin usług, o których mowa w ust. 4 pkt 1-4, oraz odpowiednio wysokości dotacji, o której mowa w ust. 11, w roku, którego dotyczy ta zmiana, w zależności od potrzeb środowiska lokalnego. Zmiany, o których mowa w niniejszym ustępie wymagają aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Zleceniodawca, raz w roku, może wyrazić zgodę na waloryzację ceny za godzinę świadczonych usług, o której mowa w ust. 2. Waloryzacja nie może przekroczyć prognozowanego średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych określonego w projekcie ustawy budżetowej. Pierwsza waloryzacja może nastąpić najwcześniej w 2023 r. W przypadku dokonania waloryzacji ceny za jedną godzinę świadczonych usług, Zleceniobiorca zobowiązany jest do zwaloryzowania na tożsamych zasadach kwoty minimalnego wynagrodzenia osób świadczących usługi. Zmiana kosztu realizacji jednej godziny świadczonych usług, o którym mowa w niniejszym ustępie, wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Dotacja przekazana zostanie Zleceniobiorcy:
) za 2022 rok:
) za okres od 1 sierpnia 2022 r. do 30 września 2022 r. w jednej transzy, w wysokości 34 500,00 (słownie: trzydzieści cztery tysiące pięćset złotych 00/100) płatnej w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania,
) za okres od 1 października 2022 r. do 31 grudnia 2022 r., w jednej transzy w wysokości 51 750,00 zł (słownie: pięćdziesiąt jeden tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych 00/100), płatnej w terminie do 20 października 2022 roku;
) za okres od 1 stycznia 2023 roku do 30 czerwca 2025 r.: w kwartalnych równych transzach, w wysokości po 51 750,00 zł (słownie: pięćdziesiąt jeden tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych 00/100) każda, płatnych do 20 dnia pierwszego miesiąca każdego kwartału;
) za okres od 1 lipca 2025 r. do 31 lipca 2025 r., w jednej transzy w wysokości 17 250,00 zł (słownie: siedemnaście tysięcy dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100), płatnej w terminie do 20 lipca 2025 roku;
z zastrzeżeniem ust. 12-13.
Ostateczna kwota należnej dotacji w danym roku budżetowym stanowi iloczyn wynikającego z ust. 2 kosztu 1 godziny usługi w tym roku budżetowym oraz faktycznej liczby godzin usług zrealizowanych przez Zleceniobiorcę w tym roku budżetowym. W przypadku zwiększenia wysokości kosztu realizacji 1 godziny usługi, o którym mowa w ust. 2, zmianie ulegnie również kwota należnej dotacji. Taka zmiana wymaga zawarcia aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzenia zestawienia kosztów realizacji zadania w taki sposób, że:
) suma kosztów planowanych do poniesienia z dotacji w danym roku budżetowym na:
) wynagrodzenia osób świadczących usługi (Specjalistów), za pracę polegającą na świadczeniu tych usług,
) koszty przejazdów Specjalistów w trakcie realizacji usług oraz pomiędzy różnymi miejscami realizacji usługi w danym dniu w przypadku świadczenia przez Specjalistę usługi u więcej niż jednej Rodziny (np. bilety MPK, ryczałt na benzynę),
) ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków Specjalistów,
nie będzie niższa niż 80% dotacji zaplanowanej do wydatkowania w tym roku budżetowym;
) suma kosztów planowanych do poniesienia z dotacji w danym roku budżetowym, na inne niż wyszczególnione w ust. 13 pkt 1 wydatki, nie będzie wyższa niż 20% dotacji planowanej do wydatkowania w tym roku budżetowym.
toku realizacji zadania, w przypadku aktualizacji zestawienia kosztów realizacji zadania, aktualizacja ta musi zostać dokonana w sposób zachowujący proporcje, o których mowa w ust. 13 pkt. 1 i 2.
Realizacja zadania obejmuje indywidualne oraz grupowe formy wsparcia takie, jak: poradnictwo psychospołeczne, poradnictwo rodzinne, trening umiejętności społecznych i grupy edukacyjno-wspierające, z zastrzeżeniem ust. 15.
Formy wsparcia, o których mowa w ust. 14, będą polegały na bezpośrednich osobistych spotkaniach Specjalisty / Specjalistów z członkami Rodzin i uwzględniały będą realizację usług w następującym zakresie:
) rozwój umiejętności prowadzenia gospodarstwa domowego i gospodarowania budżetem domowym, obejmujący przede wszystkim: instruktaż i trening w zakresie utrzymania czystości w mieszkaniu, przestrzegania zasad higieny osobistej, przygotowywania posiłków, planowania wydatków;
) rozwój umiejętności opiekuńczo – wychowawczych rodziców z wykorzystaniem różnych metod (np. coachingu rodzicielskiego, treningów), w zakresie wzmacniania kompetencji rodziców w szczególności w następujących obszarach:
) dbanie o zdrowie dziecka,
) kształtowanie u dziecka umiejętności adekwatnych do etapu jego rozwoju (np. samodzielnego spożywania posiłków, kontrolowania potrzeb fizjologicznych),
) organizacja planu dnia i przygotowanie dziecka do zajęć edukacyjnych (np. przygotowania przyborów szkolnych, drugiego śniadania, odrabiania zadań),
) stosowanie w procesie wychowania wzmocnień pozytywnych adekwatnych do rozwoju dziecka,
) wspomaganie rozwoju dzieci odpowiednio do ich wieku i indywidualnych cech (np. uświadamianie osobistego potencjału dziecka, rozwijanie samodzielności i umiejętności radzenia sobie z trudnościami, zmniejszanie poczucia stygmatyzacji i osamotnienia, rozwijanie kreatywności, uzdolnień, zainteresowań oraz rozwijanie umiejętności zabawy i wypoczynku),
) włączanie dziecka w grupę rówieśniczą,
) organizowanie czasu wolnego dziecka oraz wspólnej aktywności całej rodziny,
) radzenie sobie w pojawiających się problemach opiekuńczo – wychowawczych,
) utrzymanie kontaktu i budowanie relacji z dzieckiem wychowywanym poza rodziną;
wsparcie rodziny w budowaniu i utrzymywaniu więzi społecznych, w tym w szczególności relacji z rodziną mieszkającą oddzielnie, sąsiadami;
rozwijanie kompetencji członków rodziny w zakresie: komunikacji interpersonalnej, nawiązywania, budowania i podtrzymywania relacji, kontrolowania emocji, wzajemnego rozumienia respektowania tożsamości, potrzeb i uczuć drugiej osoby, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, unikania zachowań ryzykownych, zdrowego stylu życia, podziału obowiązków związanych z kompetencjami, o których mowa w ust. 15 pkt 1 i 2, ze szczególnym uwzględnieniem angażowania w nie rodzica / członka rodziny dotąd mniej angażującego się w ich realizację;
kształtowanie i wzmacnianie więzi pomiędzy członkami rodziny, ze szczególnym uwzględnieniem relacji pomiędzy dzieckiem / dziećmi a rodzicem z problemem zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej lub uzależnienia; wspomaganie umiejętności radzenia sobie członków rodziny ze społecznym odbiorem ww. problemów;
wsparcie rodziny w kontaktach z instytucjami, pomaganie w załatwianiu spraw urzędowych;
poradnictwo rodzinne poszerzające wiedzę rodziców o procesach zachodzących w systemie rodzinnym;
dodatkowo, poza formami wsparcia określonymi w ust. 15 pkt 1-7, poradnictwo psychospołeczne obejmować powinno m.in. kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych, umiejętności społecznego funkcjonowania oraz radzenia sobie w zmieniających się realiach życia społeczno – zawodowego, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, pomoc w zrozumieniu istoty choroby (ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej i uzależnienia) i jej wpływu na funkcjonowanie członków rodziny;
z zastrzeżeniem ust. 25-27.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
) świadczenia usług przez 7 dni w tygodniu, w godzinach od 7.00 do 20.00, z uwzględnieniem możliwości Rodzin w zakresie udziału w spotkaniach (związanych np. z obowiązkami zawodowymi), zgodnie z ustalonym miesięcznym harmonogramem realizacji usług, o którym mowa w ust. 21; usługi, które zrealizowane zostaną poza ww. wymiarem godzin, bez uprzedniego, mailowego uzgodnienia tego faktu z Realizatorem, uznane zostaną za niekwalifikowalne;
) świadczenia usług polegających na spotkaniach Specjalisty z daną Rodziną przede wszystkim w miejscu zamieszkania tej Rodziny i miejscach jej aktywności lub w uzasadnionych przypadkach, w sytuacji braku innej możliwości, w lokalu Zleceniobiorcy, do którego posiada on tytuł prawny, pod warunkiem uzgodnienia tego faktu z właściwą Filią MOPS;
) świadczenia usług o charakterze grupowym, w których biorą udział Uczestnicy będący członkami różnych Rodzin, w siedzibie Zleceniobiorcy, do której posiada on tytuł prawny lub innym neutralnym miejscu zorganizowanym przez niego w tym celu;
) dostosowania wymiaru oraz form wsparcia, o których mowa w ust. 14, do indywidualnych potrzeb Rodzin, zgodnie z ustaleniami poczynionymi podczas spotkania diagnostycznego, o którym mowa w ust. 20;
) uwzględnienia konieczności motywowania do skorzystania z Usług tych członków Rodzin, którzy nie wyrażają zgody na współpracę;
) włączania do pracy z Rodziną liczby Specjalistów adekwatnej do jej indywidualnych potrzeb i sytuacji;
) niezwłocznego, w terminie do 48 godzin od zaistnienia zdarzenia, informowania Realizatora drogą mailową co najmniej o takich sytuacjach, jak:
zakończenie / przerwanie realizacji usługi na rzecz Rodziny wraz z podaniem przyczyny zaistnienia tej sytuacji,
nierealizowanie przez Uczestnika / Rodzinę zapisów harmonogramu lub o innych zmianach w założeniach harmonogramu,
brak współpracy Uczestnika / Rodziny ze Specjalistą ze strony Zleceniobiorcy,
zaistnienie sytuacji wymagającej interwencji MOPS lub innych służb (np. podejrzenie problemu przemocy, uzależnienia) wraz z opisem danej sytuacji – w sytuacjach tego wymagających Zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego wzywania służb (np. policja, pogotowie) oraz informowania Realizatora o tym fakcie;
) współpracy z pracownikami Realizatora w zakresie realizowanego zadania;
) udziału Specjalistów w spotkaniach w ramach zespołów interdyscyplinarnych dotyczących Rodzin objętych usługami, jeżeli będą się odbywały, oraz w razie potrzeby w indywidualnych konsultacjach z pracownikami Realizatora – tego typu działania, jeżeli prowadzone są bez obecności Rodziny, po otrzymaniu przez Zleceniobiorcę zlecenia, o którym mowa w ust. 17, oraz sporządzeniu harmonogramu, o którym mowa w ust. 21, mogą zostać rozliczone z dotacji, pod warunkiem potwierdzenia realizacji tego działania przez pracownika Realizatora w Miesięcznej Karcie Usług, o której mowa w ust. 23 – tego typu działanie jest jedyną możliwą do rozliczenia pracą Specjalisty na rzecz Rodziny, bez obecności członków tej rodziny; inne działania realizowane przez Specjalistę bez obecności Rodziny będą uznawane za niekwalifikowalne;
) uwzględniania możliwości ponownego włączania Rodziny do usługi po przerwie, z ważnych powodów życiowych – możliwość ponownego objęcia Rodziny usługami wymaga uzyskania przez Zleceniobiorcę zlecenia, o którym mowa w ust. 17.
Podstawą do rozpoczęcia realizacji usługi będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę pisemnego zlecenia wraz z informacją nt. Rodziny, którego wzór zostanie przekazany Zleceniobiorcy do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Usługi zrealizowane przed datą otrzymania zlecenia przez Zleceniobiorcę nie będą kwalifikowalne.
Usługi zostaną wdrożone przez Zleceniobiorcę w terminie do 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 17.
Usługi będą dokumentowane w sposób rzetelny, czytelny, z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Realizatora zadania, w tym m.in. Planu Pracy z Rodziną (zwanego dalej PPR), oceny PPR, miesięcznego Harmonogramu realizacji usług, Opinii Specjalisty, Miesięcznej Karty Usług (zwanej dalej MKU). Wzory dokumentów przekazane zostaną Zleceniobiorcy najpóźniej w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Wzory dokumentów mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczaniem.
Plan Pracy z Rodziną (PPR):
) sporządzany będzie w miejscu pobytu / zamieszkania Rodziny lub w siedzibie Realizatora lub w siedzibie Zleceniobiorcy, podczas wspólnego spotkania diagnostycznego pomiędzy Realizatorem zadania, Zleceniobiorcą oraz dorosłym przedstawicielem Rodziny, która skierowana została do Zleceniobiorcy przez Realizatora, z zastrzeżeniem ust. 25;
) obejmował będzie ustalenie m.in.: celów współpracy (wskazujących na konkretne zmiany, jakie planowane są do osiągnięcia u danej Rodziny), szacunkowego średniomiesięcznego wymiaru liczby godzin realizowanych usług, planowanych do realizacji konkretnych działań;
) może ulegać zmianie w toku współpracy z Rodziną, za zgodą wszystkich stron biorących udział w jego ustaleniu;
) podlega ocenie co najmniej raz na 6 miesięcy udziału Rodziny w zadaniu,
) czas związany ze sporządzeniem PPR jest czasem niekwalifikowalnym, a więc nie podlega finansowaniu z dotacji.
Miesięczny Harmonogram realizacji usług:
) sporządzany będzie w uzgodnionym miejscu spotkania pomiędzy Specjalistą a dorosłym przedstawicielem Rodziny, z którą zawarty został PPR, o którym mowa w ust. 20, z zastrzeżeniem ust. 26;
) po raz pierwszy sporządzany będzie po sporządzeniu PPR, a na każdy kolejny miesiąc ustalany będzie w miesiącu poprzedzającym (tj. w ostatnim dniu tego miesiąca, w którym na rzecz danej Rodziny świadczona jest usługa);
) obejmował będzie ustalenie m.in.: terminów, miejsca, godzin spotkań Specjalisty z Rodziną w danym miesiącu;
) może ulegać zmianom na wniosek stron uczestniczących w jego ustalaniu, za ich obopólną zgodą; o wszelkich zmianach w harmonogramach Zleceniobiorca jest zobligowany informować właściwą Filię MOPS w terminie 48 godzin od daty zaistnienia tych zmian;
) dzień sporządzenia pierwszego Harmonogramu realizacji usług dla Rodziny, uznaje się jako początek realizacji wsparcia na jej rzecz; usługi zrealizowane przed datą sporządzenia pierwszego Harmonogramu realizacji usług nie będą kwalifikowalne;
) czas poświęcony na sporządzenie Harmonogramu może zostać wliczony do czasu realizacji usługi w dniu jego sporządzenia, o ile fakt ten zaewidencjonowany zostanie w Miesięcznej Karcie Usług, o której mowa w ust. 23.
Ocena Planu Pracy z Rodziną (ocena PPR):
) sporządzana będzie w miejscu pobytu / zamieszkania Rodziny lub w siedzibie Realizatora lub w siedzibie Zleceniobiorcy, podczas wspólnego spotkania pomiędzy Realizatorem zadania, Zleceniobiorcą oraz dorosłym przedstawiciela Rodziny / Uczestnika korzystającej z usługi, z zastrzeżeniem ust. 25;
) sporządzana będzie co najmniej raz na 6 miesięcy udziału Rodziny w zadaniu oraz na zakończenie udziału Rodziny w zadaniu;
) obejmowała będzie m.in.: ocenę stopnia realizacji celów wynikających z PPR, decyzję o kontynuacji / zaprzestaniu / zmianie założeń PPR;
) czas poświęcony na sporządzenie oceny PPR może zostać wliczony w czas realizacji usługi w dniu sporządzenia tej oceny, o ile fakt ten zaewidencjonowany zostanie w Miesięcznej Karcie Usług, o której mowa w ust. 23.
Miesięczna Karta Usług (MKU):
) stanowi dokument, na podstawie którego ustalana jest liczba zrealizowanych godzin usług podlegających kwalifikowalności;
) prowadzona będzie odrębnie dla każdej Rodziny, w każdym miesiącu jej udziału w usłudze, przez Specjalistę / Specjalistów świadczącego / świadczących usługę dla tej Rodziny;
) przed złożeniem dokumentu u Realizatora zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
) obejmowała będzie ewidencję wsparcia udzielonego Rodzinie, w każdym miesiącu jej udziału w zadaniu, w tym m.in.: daty i godziny realizacji usług, opis działań zrealizowanych przez Specjalistów podczas pracy z Rodziną w danym miesiącu, miejsce realizacji usługi, wskazanie rezultatów osiągniętych w pracy z Rodziną w danym miesiącu, ewidencję spotkań, które zostały zaplanowane i nie zostały zrealizowane wraz z podaniem przyczyny braku realizacji tych spotkań;
) w części dotyczącej zakresu realizowanej w danym dniu usługi (w tym m.in. czasu trwania usługi), uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem Specjalisty / Specjalistów świadczącego / świadczących usługę i dorosłego przedstawiciela Rodziny, każdorazowo w dniu realizacji usługi, na zakończenie jej realizacji; brak podpisów dorosłego przedstawiciela Rodziny i Specjalisty potwierdzających każdą ze zrealizowanych usług lub brak potwierdzenia realizacji usługi zdalnej w okresie stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego, w sposób uzgodniony z Realizatorem zadania, zgodnie z ust. 27, skutkował będzie uznaniem usługi za niekwalifikowalną;
) w części dotyczącej szczegółowego opisu dotyczącego zrealizowanej usługi w danym dniu, uzupełniana będzie przez Specjalistę po zakończeniu realizacji usługi, bez obecności Rodziny, najpóźniej do dnia rozpoczęcia przez Specjalistę kolejnej usługi w danym miesiącu u tej Rodziny, a w przypadku ostatniej usługi w danym miesiącu – najpóźniej do momentu przekazania dokumentu Realizatorowi, zgodnie z terminami, o których mowa w ust. 28 pkt 2; zawarty w tej części dokumentu opis realizacji usługi musi zostać sporządzony w sposób uwiarygadniający ilość czasu poświęconego na realizację tej usługi, wskazując co najmniej na konkretne działania i ustalenia podjęte w trakcie trwania usługi oraz miejsce realizacji tej usługi;
) w przypadku usług, które świadczone są przez więcej niż jednego Specjalistę, podpis w MKU potwierdzający realizację usługi składają wszyscy Specjaliści, którzy wzięli udział w jej prowadzeniu.
Opinia Specjalisty:
) sporządzana będzie przez Zleceniobiorcę nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy udziału Rodziny w zadaniu, na zakończenie udziału Rodziny w zadaniu oraz na prośbę Realizatora, w terminie 7 dni od daty wyrażenia tej prośby;
) obejmowała będzie opinię Specjalisty m.in. w zakresie zaangażowania Rodziny we współpracę ze Zleceniobiorcą, wywiązywania się z powziętych ustaleń, pozytywnych stron i trudności wynikających z tej współpracy oraz inne istotne z punktu widzenia Specjalisty aspekty (np. dotyczące społecznego funkcjonowania członków rodziny, sposobu wywiązywania się rodziców z obowiązków opiekuńczo-wychowawczych, wskazówek do dalszej pracy z rodziną przez pracowników Realizatora).
W przypadku trwającego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego oraz wynikających z nich sytuacji niepozwalających na bezpośredni osobisty kontakt stron uczestniczących w sporządzeniu PPR, o którym mowa w ust. 20 i oceny PPR, o której mowa w ust. 22, za zgodą Realizatora ich sporządzenie możliwe będzie w formie zdalnej, z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji. W tej sytuacji Zleceniobiorca w uzgodnieniu z Realizatorem i dorosłym przedstawicielem Rodziny przygotowuje propozycję PPR / oceny PPR, przesyła dokument do zatwierdzenia na adres mailowy właściwej Filii MOPS oraz uzgadnia jego treść z dorosłym przedstawicielem Rodziny telefonicznie lub mailowo. Po uzyskaniu akceptacji ze strony Rodziny i przedstawiciela Realizatora, Zleceniobiorca zawiera w dokumencie (PPR, ocena PPR) adnotację o sposobie uzgodnienia jego treści. Realizacja usługi możliwa będzie po zatwierdzeniu IPP / oceny IPP przez pracownika socjalnego MOPS oraz jego akceptacji przez dorosłego przedstawiciela Rodziny.
W przypadku trwającego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego oraz wynikających z nich sytuacji niepozwalających na bezpośredni osobisty kontakt stron uczestniczących w sporządzeniu miesięcznego Harmonogramu realizacji usługi, o którym mowa w ust. 21, za zgodą Realizatora jego sporządzenie możliwe będzie w formie zdalnej, z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji. W tej sytuacji Zleceniobiorca uzgadnia treść Harmonogramu z dorosłym przedstawicielem Rodziny telefonicznie lub mailowo. Po uzyskaniu akceptacji ze strony odbiorcy zadania, Zleceniobiorca zawiera w dokumencie adnotację o sposobie uzgodnienia jego treści. Realizacja usługi możliwa będzie po uzgodnieniu treści Harmonogramu.
W przypadku trwającego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego oraz wynikających z nich sytuacji niepozwalających na bezpośredni osobisty kontakt Specjalisty z Rodziną, za zgodą Realizatora zadanie może być realizowane z zastosowaniem alternatywnych sposobów działań i osiągania rezultatów, w zgodzie z zakresem rzeczowym oferty, polegających na świadczeniu ustalonego z Realizatorem zakresu usług, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu w formie zdalnej, z wykorzystaniem różnorodnych środków i technologii, w tym np. za pomocą telefonu, Internetu i dostępnych platform do komunikowania się, z zastrzeżeniem pkt 1-3:
) wymiar i zakres usług, świadczonych z wykorzystaniem alternatywnych sposobów działań, musi zostać w przypadku każdej z Rodzin uzasadniony przez Zleceniobiorcę (uwzględniając m.in. zdolność Rodziny do udziału we wsparciu w formie zdalnej, związaną np. ze stanem zdrowotnym, poziomem kompetencji cyfrowych i posiadaniem odpowiednich technologii do korzystania z tego typu usług, zdolności do skutecznego komunikowania się i korzystania ze wsparcia z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji; zakres i wymiar wsparcia planowanego do udzielenia Rodzinie w formie zdalnej) i uzgodniony z Realizatorem zadania (właściwą Filią MOPS) oraz odzwierciedlony w Harmonogramie realizacji usług, o którym mowa w ust. 21;
) do czasu trwania usługi zrealizowanej w sposób zdalny nie wlicza się innych działań, niż te które wynikają z ust. 15, w tym np. nie wlicza się: czasu oczekiwania na rozmowę telefoniczną, czasu nagrania na pocztę głosową lub wysłania wiadomości tekstowej, czasu poświęconego na nawiązanie kontaktu z odmową podjęcia rozmowy itp.;
) Zleceniobiorca zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej realizację usługi w formie zdalnej oraz uzupełniania MKU, o którym mowa w ust. 23, w sposób wskazany przez Realizatora zadania.
Dokumentacja, o której mowa:
) w ust. ust 20-22 i 24 (PPR, Harmonogram, Ocena PPR, Opinia Specjalisty) doręczana będzie Realizatorowi zadania:
) w formie skanu przesłanego w zaszyfrowanym pliku e-mailem na właściwą Filię MOPS, w terminie 3 dni od daty sporządzenia dokumentu,
) w oryginale, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jego sporządzenia, w sposób określony w ust. 28 pkt 4 ppkt a;
) w ust. 23 (MKU):
) doręczana będzie Realizatorowi zadania w formie skanu przesłanego w zaszyfrowanym pliku e-mailem na właściwą Filię MOPS, w terminie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy MKU,
) prawidłowość jej sporządzenia uzgodniona zostanie z pracownikami socjalnymi MOPS w terminie do 7 dnia roboczego miesiąca następującego po miesiącu, w którym sporządzono MKU,
) doręczana będzie Realizatorowi w oryginale, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu sporządzenia MKU, w sposób określony w ust. 28 pkt 4 ppkt a;
) w ust. 31 pkt 12 (zestawienia danych) oraz ewentualne inne zbiorcze dane, doręczane będą Realizatorowi zadania w zaszyfrowanym pliku, e-mailem w formie elektronicznej (edytowalnej) na adres: dm@mops.krakow.pl oraz w formie papierowej (lub za pośrednictwem e-PUAP) potwierdzonej podpisem (lub podpisem elektronicznym / Profilem Zaufanym) na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi;
) w niniejszym ustępie pkt 1-2 oraz ewentualnie wszelka inna dokumentacja dotycząca Rodzin objętych usługami:
) w oryginałach przekazywana będzie na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy ta dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS,
) może być korygowana w przypadku stwierdzonych przez Realizatora lub Zleceniobiorcę braków lub nieprawidłowości w jej uzupełnianiu, zgodnie z wytycznymi w tym zakresie, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania.
Specjalista świadczący usługę otrzyma oraz zapoznany zostanie przez Zleceniobiorcę z Regulaminem świadczenia usług, w którym określone zostaną jego prawa i obowiązki wynikające z realizacji usług. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Realizatora zadania w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania.
Specjalista, w trakcie pierwszej usługi realizowanej na rzecz Rodziny, przekaże i omówi z Rodziną Regulamin korzystania z usług, w którym określone zostaną prawa i obowiązki związane z korzystaniem z usług. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Realizatora zadania w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Fakt przekazania i omówienia treści Regulaminu z Rodziną winien zostać odzwierciedlony w MKU, o której mowa w ust. 23 i potwierdzony podpisem dorosłego przedstawiciela Rodziny. Czas poświęcony na czynności związane z omówieniem regulaminu z Rodziną może zostać wliczony do czasu realizacji usługi w dniu realizacji tej czynności.
W zakresie realizacji zadania publicznego, Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
) gromadzenia dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje i doświadczenie kadry świadczącej usługi;
) niezwłocznego przekazywania Realizatorowi zadania informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe i wymiar etatu, na jaki zostały zatrudnione;
) dokonywania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w terminie 30 dni od daty podpisania umowy; ewaluacja powinna być dokonywana w następujących okresach:
) w terminie do 31 stycznia 2024 r. za okres od 1 sierpnia 2022 r. do 31 grudnia 2023 r.,
) ewaluacja końcowa za cały okres realizacji zadania, w terminie do 31 sierpnia 2025 r.
) udziału w procesie pozyskiwania nowych Rodzin do udziału w zadaniu i kierowania ich do Realizatora, w przypadku braku osób chętnych do skorzystania z usługi wśród osób objętych wsparciem Realizatora;
) ponoszenia kosztów zatrudnienia Specjalistów świadczących usługę, przy czym Zleceniobiorca ma prawo do różnicowania wynagrodzeń;
) ponoszenia kosztów przejazdów Specjalistów w trakcie realizacji usługi oraz przejazdów Specjalistów pomiędzy różnymi miejscami realizacji usługi w danym dniu, w przypadku świadczenia przez Specjalistę usługi w danym dniu u więcej niż jednego Uczestnika (bilety MPK, ryczałt na benzynę itp.);
) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania;
) ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zlecenia (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne, środki ochrony osobistej niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego w okresie epidemii itp.);
) zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla Specjalistów realizujących usługę; fakt realizacji superwizji Zleceniobiorca zobowiązany jest dokumentować poprzez prowadzenie list obecności osób w niej Uczestniczących w danym dniu, zatwierdzonych przez osobę prowadzącą superwizję i Koordynatora (lub osobę przez niego wyznaczoną) ze strony Zleceniobiorcy; Zleceniobiorca zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje i doświadczenie osób prowadzących superwizję dla Specjalistów świadczących usługi;
) zapewnienia Specjalistom świadczącym usługę identyfikatorów lub legitymacji służbowych; Zleceniobiorca zobowiązany jest do pozyskania od Trenerów pisemnego potwierdzenia faktu odbioru identyfikatorów lub legitymacji służbowych;
) sporządzania i doręczania Realizatorowi zestawienia danych dotyczącego wsparcia udzielonego w danym miesiącu obejmującego m.in. wykaz Rodzin objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą zrealizowanych godzin usługi, z których te osoby skorzystały; wykaz Rodzin kończących udział w zadaniu w danym miesiącu wraz z poziomem osiągnięcia założonych rezultatów lub ewentualnie innych zestawień niezbędnych do rozliczenia zadania; dane te sporządzane będą przez Zleceniobiorcę na wzorach sporządzonych przez Realizatora, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania; wzór zestawień danych może ulegać zmianie w toku realizacji zadania;
) sporządzania i doręczania Realizatorowi, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji zadania ewidencji, o której mowa w ust. 31 pkt. 12 z wykorzystaniem aplikacji – w sytuacji przekazania aplikacji Zleceniobiorcy przez Realizatora;
) niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa funkcjonowania Rodzin przejawiająca się wzmocnieniem poziomu kompetencji społecznych jej członków.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia co najmniej następujących rezultatów:
Objęcie wsparciem (usługami) wszystkich Rodzin skierowanych przez Realizatora, z którymi zawarty zostanie Plan Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 20 warunków realizacji zadania publicznego.
Osiągnięcie co najmniej 1 celu określonego w Planie Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 20 warunków realizacji zadania publicznego, u co najmniej 80% Rodzin, o których mowa w punkcie nr 1 oczekiwanych rezultatów, przejawiającego się co najmniej wzmocnieniem poziomu konkretnie zdefiniowanej / zdefiniowanych kompetencji społecznych jej członków.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 548 / 2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym
lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Oferent jest zobligowany do wykazania w ofercie w sekcji III poz. 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” - konkretnych działań jakie planuje przy realizacji zadania w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020r. poz. 1062).
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 7-9 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 1129 ze zm.).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT, powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciele Działu Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w transzach zgodnie z ust. 11 warunków realizacji zadania publicznego.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie, w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od daty ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego, będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert, prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona
w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa4 lipca 2022 r. ogodz. 12.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz z załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 413/2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r. dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej lub pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami ust. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych
w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
) złożenie oferty po terminie;
) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem);
) złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka);
) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty, w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie,
b) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych planowanych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami;
) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym, załączonym do oferty, dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących; w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
) jakość wykonania zadania oraz kwalifikacje i doświadczenie osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
oraz
udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
) nie zostanie złożona żadna oferta,
) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 413 / 2022 PMK z 18 lutego 2022 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14,
pod numerem tel. 12 616-53-26 lub w pokoju nr 207a w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę, w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2021 r. poz. 735 ze zm.);
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata / kandydatkę.
13. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom
nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
14. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
15. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 24 czerwca 2022 roku o godz. 12.00. Wypełniony
i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres do@mops.krakow.pl
lub
wysłać pocztą / kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy
lub
przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
16. Pracownicy komórki merytorycznej urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 548 / 2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2022 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr LXXII/2047/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 17 listopada 2021 roku, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie 413 / 2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;