na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Tytuł zadania publicznego: Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 216 000,00 zł (słownie: dwieście szesnaście tysięcy zł 00/100), w tym:
w 2021 r. – 108 000,00 zł (słownie: sto osiem tysięcy złotych 00/100),
w 2022 r. – 108 000,00 zł (słownie: sto osiem tysięcy złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 15 września 2021 r. do 30 kwietnia 2022 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków, w lokalu podmiotu, w miejscach aktywności osób i rodzin oraz wskazanych siedzibach MOPS.
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2020 przekazała na realizację przedmiotowego zadania publicznego środków finansowych w wysokości 540 000,00 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (zwany dalej „Realizatorem”) osoby/rodziny, które utraciły lub są zagrożone utratą dziecka, przeżywające trudności życiowe, wychowawcze i opiekuńcze, usamodzielniani wychowankowie (zwani dalej „Uczestnikami”).
Zlecenie usług wzmacniających lub odbudowujących naturalny system wsparcia, tj. rodzinę, (zwanych dalej „usługami”), realizowane jest w ramach Projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie” i obejmuje nie mniej niż 129 Uczestników o których mowa w ust. 1, w okresie realizacji zadania.
Oferent wyłoniony w ramach otwartego konkursu ofert, zwany dalej „Zleceniobiorcą”, zobowiązany jest do realizacji Usług poprzez:
sporządzenie pełnej, pisemnej diagnozy psychospołecznej osoby lub rodziny, w oparciu o metody diagnostyczne stosowane w dziedzinach: psychologii i pedagogice (z uwzględnieniem informacji zawartych w dokumentacji, o której mowa w ust. 11 pkt 10 warunków realizacji zadania publicznego, która przekazana zostanie Zleceniobiorcy wraz ze zleceniem realizacji usługi; okres sporządzania diagnozy będzie trwał 1 miesiąc, z zastrzeżeniem, że w uzasadnionych wypadkach może zostać wydłużony do maksymalnie 2 miesięcy; diagnoza zawierała będzie co najmniej: rozpoznanie problemów psychospołecznych, objawowych (z zakresu psychopatologii indywidualnej), a także funkcji, jakie pełni objaw, informację o narzędziach użytych do jej sporządzenia oraz diagnozę cyklu życia rodziny – dotyczy Uczestników, wobec których dotychczas nie została sporządzona diagnoza psychospołeczna w ramach usług wzmacniających lub odbudowujących naturalny system wsparcia, tj. rodzinę,
objęcie wszystkich skierowanych do usług Uczestników, na podstawie diagnozy, o której mowa w pkt. 1 oraz po sporządzeniu Planu Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 ppkt b, dostosowanym do ich potrzeb wsparciem w postaci:
indywidualnego poradnictwa psychologicznego (np. w zakresie wyjaśniania procesów rozwojowych, zaburzeń rozwoju (w tym zaburzeń psychicznych), wpływu procesów społecznych, zmian przejawiających się m.in. w zachowaniach i ich możliwej korekcie),
grupowego poradnictwa psychologicznego, m.in. rozwijającego kompetencje społeczne i rodzicielskie Uczestników (np. praca z przekonaniami, treningi: uważności, zastępowania agresji, interpersonalne, komunikacji, podejmowania decyzji, motywacyjne do podejmowania terapii rodzinnej/uzależnień itp., szkoła dla rodziców, szczególnie dzieci dorastających, sprawiających trudności wychowawcze),
poradnictwa rodzinnego, w tym pedagogicznego dotyczącego zidentyfikowanych problemów Uczestników, prowadzącego do odzyskania lub uzyskania możliwości samodzielnego rozwiązywania problemów, podjęcia właściwych decyzji, wprowadzenia ich w czyn, korygowania i unikania błędów,
dostosowanej do potrzeb Uczestników terapii:
indywidualnej, rozumianej jako spotkanie osoby z wykwalifikowanym terapeutą, ukierunkowane na pomoc w rozwiązaniu problemu tej osoby, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
rodzinnej, rozumianej jako spotkanie rodziny z dwoma terapeutami, ukierunkowane na pomoc w rozwiązaniu problemu tej rodziny, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
grupowej, rozumianej jako spotkanie dwóch terapeutów z grupą osób mających podobne problemy, ukierunkowane na pomoc członkom tej grupy w rozwiązaniu tych problemów, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
mediacji, rozumianej jako spotkanie z bezstronnym i neutralnym mediatorem, ukierunkowane na rozwiązywanie sporów różnego rodzaju oraz pochodzenia (m.in. w zakresie ustalenia sposobu i form opieki nad dzieckiem przy rozwodzie, ograniczeniu praw do opieki oraz zobowiązań rodziców przy powrocie dziecka do rodziny, w tym wychowanka usamodzielnianego).
Koszt realizacji jednej godziny Usług wynosi 180,00 zł.
Zlecenie usług wzmacniających lub odbudowujących naturalny system wsparcia, tj. rodzinę, wyniesie:
w 2021 r. szacunkowo 600 godzin, tj. średnio około 171 godzin miesięcznie;
w 2022 r. szacunkowo 600 godzin, tj. średnio 150 godzin miesięcznie.
Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zmiany liczby godzin zlecanych w danym roku realizacji zadania publicznego, o których mowa w ust. 5 – w takim wypadku zmianie ulega także wysokość dotacji w danym roku. Zmiana ta wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Pozostawanie w gotowości do świadczenia usługi:
do liczby godzin zrealizowanych wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi poza siedzibą Zleceniobiorcy zaplanowanej w harmonogramie, o którym mowa ust 11 pkt 12 ppkt e, a jej wykonanie nie było możliwe ze względu na nieobecność osoby/rodziny w umówionym miejscu lub ze względu na brak warunków do jej realizacji;
rozliczenie usługi w ramach pozostawania w gotowości jest możliwe wyłącznie, gdy zgodnie z harmonogramem Uczestnika usługa miała zostać wykonana poza siedzibą Zleceniobiorcy i:
nie została ona w żaden sposób odwołana przez Uczestnika lub
została odwołana w dniu, na który została zaplanowana w Harmonogramie lub
ze względu na brak warunków do realizacji usługi, wsparcie nie mogło zostać udzielone;
rozliczenie usługi w ramach pozostawania w gotowości jest możliwe wyłącznie, gdy Zleceniobiorca zgłosi Realizatorowi zadania incydent, o którym mowa w ust 7 pkt 1, e-mailem na adres: dm@mops.krakow.pl oraz na adres właściwej Filii MOPS do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia, po uzyskaniu akceptacji Realizatora.
Dotacja zostanie przekazana w transzach płatnych:
w terminie do 30 września 2021 r., za okres od 15 września 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. w wysokości 108 000,00 zł (słownie: sto osiem tysięcy złotych 00/100);
w terminie do 20 lutego 2022 r., za okres od 1 stycznia 2022 r. do 31 kwietnia 2022 r., w wysokości 108 000,00 zł (słownie: sto osiem tysięcy złotych 00/100).
Ostateczna kwota dotacji stanowi iloczyn kosztu realizacji 1 godziny Usług, o którym mowa w ust. 4 oraz faktycznej liczby godzin wykonanych przez Zleceniobiorcę w okresie realizacji zadania.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia planowanej wysokości środków publicznych na realizację zadania, odpowiednio do potrzeb środowiska lokalnego.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do zorganizowania form wsparcia, o których mowa w ust. 3, w taki sposób, aby:
dostosowane były do specyfiki problemu Uczestników, o których mowa w ust. 1, oraz ich indywidualnych potrzeb;
uwzględniały systematyczne motywowanie Uczestników do skorzystania z usług;
fakultatywnie obejmowały pozostałe wspólnie zamieszkałe ale odrębnie gospodarujące osoby lub odrębnie zamieszkałych członków rodzin Uczestników (np. w sytuacji usamodzielnianych wychowanków), jeżeli wyrażą oni na to zgodę i będzie to wskazane dla osiągnięcia celu usługi;
udzielane były w miejscu zamieszkania Uczestników, o których mowa w ust. 1, jak i w uzgodnionych z Realizatorem miejscach realizacji Programów Aktywności Lokalnej MOPS Kraków (wykaz siedzib PAL: https://mops.krakow.pl/pal/212712,artykul,gdzie_jestesmy.html) oraz lokalu Zleceniobiorcy, do którego ma on tytuł prawny, z tym że głównym kryterium wyboru miejsca realizacji Usług będzie ich łatwa dostępność dla Uczestników (tj. np. dogodny dojazd, adekwatne warunki do realizacji zajęć grupowych i spotkań indywidualnych, zapewniające zarówno komfort fizyczny, jak i psychiczny), z zastrzeżeniem ppkt a i b:
do czasu odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19, zadanie może być realizowane z zastosowaniem alternatywnych sposobów działań i osiągania rezultatów, w zgodzie z zakresem rzeczowym oferty, polegających na realizowaniu usług o których mowa w ofercie konkursowej w formie zdalnej, z wykorzystaniem różnorodnych środków i technologii, w tym np. za pomocą telefonu, Internetu i dostępnych platform do komunikowania się, z zastrzeżeniem, że wymiar wsparcia udzielanego w wyżej opisany sposób musi zostać uzgodniony z Realizatorem zadania,
Zleceniobiorca dopuszcza możliwość realizacji usług w formie zdalnej wyłącznie w przypadku wystąpienia sytuacji, o której mowa w ust. 11 pkt 4 ppkt a, z zastrzeżeniem, że do czasu trwania usługi nie wlicza się innych działań, niż te które określone zostały w ust. 3, w tym np.: czasu oczekiwania na rozmowę telefoniczną, czasu nagrania na pocztę głosową, czasu poświęconego na nawiązanie kontaktu z odmową podjęcia rozmowy;
udzielane były zarówno w godzinach przed, jak i popołudniowych oraz wieczornych, z uwzględnieniem możliwości Uczestników w zakresie udziału w spotkaniach (np. wynikających z wykonywania obowiązków zawodowych), tj. co najmniej przez 5 dni w tygodniu, w godzinach pomiędzy 08.00 a 20.00;
w okresie realizacji zadania objęły co najmniej 129 Uczestników skierowanych przez Realizatora, przy czym:
wymiar wsparcia na jednego Uczestnika, który rozpoczyna udział w usłudze wynosi minimum 16 godzin w okresie jego udziału w projekcie, natomiast wymiar wsparcia na jednego Uczestnika, który kontynuuje udział w usłudze dostosowany zostanie do indywidualnych potrzeb tego Uczestnika z zastrzeżeniem, że łączny wymiar zrealizowanych usług nie może przekroczyć liczby godzin określonej w ust. 5;
usługi będą realizowane w łącznym wymiarze około 171 godzin średniomiesięcznie w 2021 r. oraz 150 godzin średniomiesięcznie w 2022 r.;
średniorocznie Usługami objętych zostanie około 80 Uczestników;
realizowane były przez wykwalifikowaną kadrę, której wykształcenie i doświadczenie zawodowe predysponują do pracy z Uczestnikami, o których mowa w ust. 1, tj.:
indywidualne poradnictwo psychologiczne realizowane będzie przez osoby z wykształceniem psychologicznym, uprawniającym do świadczenia takiej usługi,
grupowe poradnictwo psychologiczne realizowane będzie przez osoby z wykształceniem psychologicznym, uprawniającym do świadczenia takiej usługi,
poradnictwo rodzinne realizowane będzie przez osoby z wykształceniem wyższym, uprawniającym do świadczenia takiej usługi,
terapia indywidualna, grupowa i rodzinna realizowana będzie przez co najmniej dwóch psychologów posiadających następujące przygotowanie: certyfikat psychoterapeuty PTP albo certyfikat specjalisty terapii środowiskowej PTP albo całościowe szkolenie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP,
mediacji, która realizowana będzie przez wykwalifikowanych mediatorów;
zapewniały maksymalny poziom wsparcia poprzez zapewnienie możliwości włączenia do pracy na rzecz Uczestnika kilku specjalistów (jeżeli jest to wskazane);
realizacja Usług na rzecz danej Rodziny rozpoczęła się w terminie do 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 ppkt a;
Zleceniobiorca przed rozpoczęciem realizacji usługi zapoznał się z dokumentacją przekazaną przez Realizatora wraz ze zleceniem realizacji usługi, tj. w szczególności z: diagnozą rodziny sporządzoną przez pracownika socjalnego MOPS, Indywidulanym Planem Działania Uczestników/oceną Indywidualnego Planu Działania oraz diagnozą psychospołeczną dla Uczestników kontynuujących wsparcie;
Uczestnicy, którzy mają zostać objęci wsparciem, zapoznali się z Regulaminem korzystania z usług, w którym określone zostaną ich prawa i obowiązki – treść zapisów Regulaminu zostanie przekazana przez Zleceniobiorcę do akceptacji Realizatora zadania w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu;
realizowane były w oparciu o wzory dokumentacji, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie do dnia podpisania umowy, w tym przede wszystkim:
pisemne zlecenie, które stanowiło będzie podstawę do rozpoczęcia świadczenia usług na rzecz Uczestnika,
Plan Pracy z Rodziną (PPR) – w przypadku Uczestników nowych oraz kontynuujących udział w usłudze, PPR zawarty zostanie pomiędzy przedstawicielami Zleceniobiorcy, przedstawicielem Realizatora, a Uczestnikiem (po sporządzeniu diagnozy psychospołecznej dla nowych Uczestników, o której mowa w ust. 3 pkt 1); PPR określał będzie co najmniej:
zakres Usług, jakimi ma zostać objęty Uczestnik,
średniomiesięczny wymiar liczby godzin realizowanych Usług, z uwzględnieniem zapisów ust. 11 pkt 6 lit. ac,
planowany okres realizacji usług,
miejsce świadczonych usług;
dopuszcza się możliwość dokonywania zmian w PPR za zgodą i w obecności wszystkich stron, które uczestniczyły w jego ustalaniu, co musi zostać odzwierciedlone poprzez sporządzenie Oceny Planu Pracy z Rodziną,
Ocena Planu Pracy z Rodziną (OPPR) – na zakończenie realizacji Usług na rzecz każdej z Rodzin OPPR zawarta zostanie pomiędzy przedstawicielami Zleceniobiorcy, przedstawicielem Realizatora, a Uczestnikiem i określała będzie podsumowanie efektów udziału w projekcie;
Ewaluacja końcowa (EK) – na zakończenie udziału w projekcie Specjalista ze strony Zleceniobiorcy sporządzi EK zawierającą m.in. ocenę osiągniętych przez Uczestnika kryteriów efektywności społecznej, o których mowa w ust. 15 pkt 16,
w przypadku sytuacji epidemiologicznej nie pozwalającej na bezpośredni kontakt stron biorących udział w ustalaniu PPR/OPPR, sporządzenie tych dokumentów będzie możliwe w formie zdalnej, z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji; w tej sytuacji PPR/OPPR zatwierdzany będzie mailowo przez pracownika socjalnego MOPS, po uprzednim przekazaniu projektu dokumentu na adres mailowy właściwej Filii MOPS; uzgodnienia treści dokumentu z Uczestnikiem Zleceniobiorca dokonuje telefonicznie lub mailowo; Zleceniobiorca zawiera w dokumencie (PPR/OPPR) adnotację o sposobie uzgodnienia jego treści; realizacja usługi możliwa będzie po zatwierdzeniu PPR/OPPR przez pracownika socjalnego MOPS oraz jego akceptacji przez Uczestnika,
Harmonogram, który ustalany będzie pomiędzy Uczestnikiem a przedstawicielem Zleceniobiorcy do 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 ppkt a; dzień sporządzenia pierwszego harmonogramu uznaje się za początek realizacji wsparcia na rzecz Uczestnika; usługi, które zrealizowane zostaną przed datą sporządzenia pierwszego harmonogramu, uznane zostaną za niekwalifikowalne; usługi realizowane będą przez Zleceniobiorcę zgodnie z miesięcznymi harmonogramami realizacji usług Uczestników; planowanie usług odbywało się będzie w następującym trybie:
w przypadku Uczestników nowych, w okresie, w którym sporządzana jest diagnoza psychospołeczna, o której mowa w ust. 3 pkt 1, w harmonogramie do momentu sporządzenia PPR planowane są wyłącznie działania dotyczące sporządzenia tej diagnozy; wyjątkiem od tej zasady są sytuacje, w których Uczestnik wymaga wsparcia w ramach interwencji, a więc z pominięciem diagnozy – w tej sytuacji możliwym jest objęcie Uczestnika wsparciem, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 ppkt ae, jednakże fakt działań interwencyjnych musi zostać odnotowany w MKU, a diagnoza psychospołeczna musi zostać uzupełniona w możliwie najkrótszym czasie;
po sporządzeniu diagnozy psychospołecznej, o której mowa w ust. 3 pkt 1, w harmonogramie zaplanować należy sporządzenie PPR; usługi, o których mowa w ust. 3 pkt 2 ppkt ae przed sporządzeniem PPR nie zostaną rozliczone, z zastrzeżeniem ust. 11 pkt 12 ppkt e tiret 1,
w przypadku Uczestników, dla których sporządzono już PPR, w harmonogramie planuje się objęcie tych Uczestników wyłącznie wsparciem, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 ae; jeżeli w ocenie Specjalisty ze strony Zleceniobiorcy niezbędnym jest sporządzenie dodatkowej diagnozy psychospołecznej dla Uczestników, dla których PPR został już sporządzony – dopuszcza się taką możliwość, co musi zostać odzwierciedlone w harmonogramie i MKU Uczestnika,
Miesięczną Kartę Usług (MKU) zawierającą ewidencję działań wykonywanych przez osoby świadczące Usługi (w tym ewidencję zrealizowanych usług oraz działań w zakresie równości szans), która potwierdzana będzie przez Uczestnika, wobec którego realizowane są Usługi; merytoryczna zawartość MKU musi wskazywać co najmniej na:
formę wsparcia, którą objęty został Uczestnik w danym dniu, o której mowa w ust. 3 niniejszego ogłoszenia,
rodzaj spotkania (indywidualne/grupowe) w danym dniu,
temat spotkania Specjalisty z Uczestnikiem w danym dniu i zakres podjętych działań,
miejsce realizacji usługi w danym dniu,
efekty realizacji usług w miesiącu, którego dotyczy dokument;
Miesięczna Karta Usług uzupełniana jest każdorazowo w dniu spotkania Specjalisty ze strony Zleceniobiorcy świadczącego usługę z Uczestnikiem, bezpośrednio po zakończeniu tego spotkania oraz w tym samym dniu, niezwłocznie po uzupełnieniu MKU, potwierdzana jest podpisem Uczestnika Specjalisty świadczącego usługę; w przypadku świadczenia usług dla niepełnoletnich członków rodziny, MKU uzupełniana jest przez Specjalistę ze strony Zleceniobiorcy oraz potwierdzana podpisem opiekuna prawnego i jeśli to możliwe – osoby niepełnoletniej;
dokumentowane były zgodnie ze wzorami dokumentów przekazanych przez Realizatora zadania (w szczególności: PPR, OPPR, EK, MKU, opinia Specjalisty, harmonogram oraz inne, niezbędne do rozliczenia projektu); wzory dokumentacji przekazane zostaną Zleceniobiorcy przez Realizatora w terminie do dnia podpisania umowy z zastrzeżeniem, że wzory przekazanych dokumentów oraz ich zakres mogą ulegać zmianom w trakcie realizacji zadania;
kadra ze strony Zleceniobiorcy dokonywała będzie systematycznej oceny realizowanych Usług dla poszczególnych Uczestników, z tym, że opinie Specjalistów sporządzane będą:
nie rzadziej niż raz na 4 miesiące udziału każdego z Uczestników w usługach,
na zakończenie udziału każdego z Uczestników w usługach,
na prośbę Realizatora zadania, w terminie 7 dni od daty jej wyrażenia, w tym drogą mailową;
sporządzona przez Specjalistów ze strony Zleceniobiorców opinia określała będzie przede wszystkim postępy Uczestników w realizacji założeń PPR, w tym zaangażowanie Uczestników we współpracę oraz inne istotne aspekty z punktu widzenia kadry Zleceniobiorcy; opinia Specjalisty sporządzana będzie z wykorzystaniem wzoru dokumentu wskazanego przez Realizatora; skan opinii dostarczany będzie na właściwą Filię MOPS w terminie 3 dni roboczych od daty sporządzenie dokumentu oraz oryginał przekazywany będzie na Dziennik Podawczy MOPS (Kraków, ul. Józefińska 14) w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu sporządzenia opinii.
Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
współpracy z pracownikami Realizatora, w tym niezwłocznego (nie później niż do 48 godzin po zaistnieniu zdarzenia) informowania Realizatora o: zakończeniu / przerwaniu realizacji Usług na rzecz Uczestnika, nierealizowaniu przez Uczestnika zapisów harmonogramu, zmianach w harmonogramie, braku współpracy ze strony Uczestnika, a także o sytuacjach wymagających interwencji z uwagi na zagrożenie dobra, zdrowia lub życia Uczestnika i/lub członków jego rodziny (np. zaniedbanie, przemoc) – wraz z opisem danej sytuacji – informację w powyższym zakresie Zleceniobiorca przekazywał będzie mailowo na właściwą Filię MOPS;
uwzględniania wniosku Uczestnika objętego Usługami o zmianę dni i/lub godzin ich świadczenia, złożonego z wyprzedzeniem tygodniowym lub dłuższym – zmiana ta wymaga dokonania aktualizacji harmonogramu, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 ppkt f i doręczenia go Realizatorowi w terminach zgodnych z ust. 12 pkt 4; w przypadku, gdy Uczestnik zgłosi potrzebę takiej zmiany z wyprzedzeniem krótszym niż tygodniowe, Zleceniobiorca ma prawo zaproponować inny niż oczekiwany przez niego termin realizacji usług – lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach – odmówić zmiany tego terminu;
dokonania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w terminie 30 dni od daty podpisania umowy; ewaluacja powinna zostać dokonana na zakończenie realizacji zadania publicznego, w terminie 30 dni od daty jego zakończenia;
doręczania Realizatorowi zadania dokumentacji, o której mowa w ust. 11, w terminie 4 dni od daty jej sporządzenia (skan na właściwą Filię MOPS) oraz w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia (złożenie oryginałów dokumentów na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS);
korygowania dokumentacji w przypadku stwierdzonych przez Realizatora braków lub nieprawidłowości w jej uzupełnianiu zgodnie z przekazanymi wytycznymi w tym zakresie z tym, że uzgadnianie zawartości MKU musi się odbyć każdorazowo do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po sporządzeniu dokumentu;
sporządzania i doręczania Realizatorowi, w terminie do 6 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania usługi, elektronicznej wersji oraz podpisanego skanu zestawienia zawierającego dane dotyczące m.in. uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą godzin usługi, z których skorzystali (na wzorze który przekazany zostanie Zleceniobiorcy przez Realizatora w terminie do 2 dni przed rozpoczęciem realizacji zadania) – elektroniczną wersję dokumentu przekazać należy w ww. terminie na adres: sp@mops.krakow.pl oraz dm@mops.krakow.pl, natomiast oryginał dokumentu należy przekazać na Dziennik Podawczy MOPS w terminie do 10 dnia tego miesiąca;
przekazywania Realizatorowi zadania pisemnej informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe (tj. wykształcenie i doświadczenie zawodowe), wymiar etatu, na jaki zostały zatrudnione, w ciągu 14 dni od daty rozpoczęcia usługi, a następnie w ciągu 7 dni po każdej zmianie;
ponoszenia kosztów dojazdu kadry świadczącej usługi do miejsc, w których będzie ona realizowana poza siedzibą Zleceniobiorcy (bilety MPK, ryczałt na benzynę itp.);
ponoszenia wszelkich niezbędnych kosztów związanych z obsługą zadania;
ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zadania (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne, środki niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego, telefony i urządzenia do świadczenia usług zdalnie w przypadku spełnienia warunków opisanych w ust. 11 pkt 4 lit. a i b, itp.);
zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla kadry świadczącej usługi;
w 2021 w terminie do 20 grudnia tego roku, a w roku 2022 w terminie do 20 kwietnia 2022 roku – do przedłożenia Realizatorowi informacji o oszczędnościach powstałych w ramach wykonania przez niego zadania zleconego, które nie zostaną przez niego wykorzystane w danym roku budżetowym; informacja powyższa winna zostać przekazana Realizatorowi zadania, drogą mailową na adres: sp@mops.kraow.pl;
niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
realizacji zadania zgodnie z „Wytycznymi w zakresie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadami równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020” oraz zapisów podręcznika „Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020”, w szczególności zapewnienie dostępności usług dla osób niepełnosprawnych, w tym:
eliminowanie czynników ograniczających dostępność na etapie realizacji (np. poprzez zapewnienie opieki nad osobami zależnymi, w tym opieki nad dziećmi Uczestników podczas zajęć),
zastosowanie koncepcji uniwersalnego projektowania, w tym również w odniesieniu do trwałych produktów wytworzonych w ramach Projektu (np. budynek, strona internetowa, urządzenie, opracowany raport),
takiego dostosowania wsparcia do indywidualnej sytuacji Uczestników na rynku pracy, aby przeciwdziałać ich szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy i zminimalizować nierówności, których doświadcza;
realizacji zadania w taki sposób, aby skierowany do objęcia Usługami Uczestnik zakończył udział w realizowanej przez Zleceniobiorcę formie wsparcia zgodnie z zapisami zawartymi w PPR, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 ppkt b, wskaźnik ten musi zostać wykazany w odniesieniu do nie mniej niż 80% wszystkich objętych wsparciem Uczestników;
realizacji zadania w taki sposób, aby skierowany do objęcia Usługami Uczestnik, który zakończy realizowaną przez Zleceniobiorcę formę wsparcia, osiągnął kryterium efektywności społecznej, określone w „Wytycznych zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020”, w szczególności poprzez:
rozpoczęcie nauki,
wzmocnienie motywacji do pracy po zakończeniu udziału w projekcie,
zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności,
poprawę umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów,
podjęcie wolontariatu,
poprawę stanu zdrowia,
ograniczenie nałogów,
doświadczenie widocznej poprawy w funkcjonowaniu,
podjęcie dalszej aktywizacji w formie, która:
obrazuje postęp w procesie aktywizacji społecznej i zmniejsza dystans do zatrudnienia,
nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą Uczestnik objęty wsparciem otrzymywał przed Projektem,
nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą Rodzina objęta wsparciem w ramach realizowanego zadania otrzymywała w ramach usługi, chyba, że nie jest ona finansowana ze środków EFS, i że stanowi postęp w stosunku do sytuacji Rodziny objętej wsparciem w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie;
przechowywania i archiwizowania dokumentacji ogólnej zadania zleconego (m.in. oryginałów umowy o powierzenie zadania publicznego i aneksów do niej); dokumentacji finansowo-księgowej (m.in. oryginałów dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku, dokumentów potwierdzających zastosowany sposób księgowania operacji w zadaniu zleconym), dokumentacji merytorycznej m.in. oryginałów dokumentów dotyczących realizowanego wsparcia, zatrudnienia personelu, zakupu sprzętu i wyposażenia, w tym certyfikatów, gwarancji i licencji, aktów notarialnych, umów zawieranych w związku z realizowanym zadaniem zleconym, oryginałów dokumentów potwierdzających prowadzenie działań o charakterze promocyjnym); dokumentacji przetargowej; oryginałów informacji z kontroli prowadzonej przez uprawnione do tego podmioty;
przechowywania dokumentacji określonej w ust. 15 pkt 18 przez okres dwóch lat od dnia 31 grudnia następującego po dniu złożenia zestawienia wydatków do Komisji Europejskiej, w którym ujęto ostateczne wyniki dotyczące projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”; Realizator zadania informuje Zleceniobiorcę o ww. terminie;
przechowywania dokumentacji zgodnie ust. 15 pkt 18 z zastrzeżeniem, iż Realizator zadania może przedłużyć określony w pkt 18 termin w wypadku przedłużenia tego terminu przez Instytucję Pośredniczącą RPO WM nadzorującą realizację projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”, informując o tym Zleceniobiorcę przed upływem tego terminu;
sporządzania dodatkowych informacji i zestawień na potrzeby przygotowywania materiałów dla instytucji nadzorujących realizację projektu Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Minimalizacja trudności przeżywanych przez rodziny tak, aby tworzyły one system sprzyjający aktywizacji społecznej i zawodowej ich członków.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia co najmniej następujących wskaźników:
Objęcie usługami, o których mowa w ust. 3 co najmniej 129 skierowanych przez Realizatora rodzin, które utraciły lub są zagrożone utratą dziecka, przeżywających trudności życiowe, wychowawcze i opiekuńcze, usamodzielnianych wychowanków.
Realizacji zadania w taki sposób, aby skierowani do objęcia Usługami Uczestnicy zakończyli udział we wsparciu zgodnie z zapisami zawartymi w Planie Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 11 pkt 12 lit. b – wskaźnik ten musi zostać wykazany w odniesieniu do nie mniej niż 80% wszystkich objętych wsparciem Uczestników.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do systematycznego monitorowania ww. wskaźników i wykazywania ich w składanych sprawozdaniach.
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego, wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 1876/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lipca 2021 r. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
W przypadku załączania do oferty załączników, Oferent sporządza wykaz wszystkich załączników w sekcji VI formularza oferty poz. 3 „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”, a oryginały załączników dołącza wyłącznie do wersji papierowej wygenerowanej poprzez system NGO Generator oferty.
W przypadku nie dopełnienia przez Oferenta wymogów wskazanych w ust. 8 i 9 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129).
Oferent zobowiązany będzie podczas realizacji zleconego zadania publicznego, do zapewnienia od 6 września 2021 r. dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).
Oferent zobligowany jest do złożenia w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” deklaracji informującej o gotowości do spełnienia tego warunku.
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciel Działu Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w transzach zgodnie z ust. 8 warunków realizacji zadania publicznego.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w Gminie Miejskiej Kraków elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy Urzędu Miasta Krakowa.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert, wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Do korzystania z NGO Generatora niezbędna jest przeglądarka internetowa (np. Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari) w aktualnej wersji. Nie ma konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania i rozszerzeń po stronie użytkownika. Używana przeglądarka powinna mieć włączoną: obsługę JavaScript (nie mylić z obsługą Java lub apletów Java), obsługę tzw. ciasteczek (ang. cookies).
Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl.
Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu:
- w postaci elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym
oraz
- w wersji papierowej, wygenerowanej przez ww. elektroniczny generator ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Do oferty generowanej poprzez NGO Generator Oferent nie załącza w systemie żadnych załączników. Wykaz wszystkich załączników do oferty Oferent uzupełnia w sekcji VI formularza oferty poz. 3 „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”, a oryginały załączników dołącza do wersji papierowej wygenerowanej oferty.
Oferta oraz załącznik (-i) składana (-e) w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi).
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 26 sierpnia 2021 r. o godz. 12.00. Oferty w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach należy:
wysłać pocztą lub kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 lub
dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 (Dziennik Podawczy MOPS)
z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta (-ów) oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, przy ul. Józefińskiej 14) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje zadania w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty:
- ofertę należy wydrukować, dołączyć załącznik/i, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć w sposób wskazany w ust. 6 „Sposobu i terminu składania ofert” niniejszego ogłoszenia.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
złożenie oferty po terminie;
złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; niedostarczenie wersji papierowej oferty);
złożenie formularza oferty bez wymaganego (-ych) załącznika (-ów);
złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty (np. nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania przez Oferenta wkładu osobowego w kalkulacji w ofercie; niezamieszczenie przez Oferenta wykazu wszystkich załączników do oferty w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku załączenia załączników do papierowej wersji składanej oferty);
złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO;
oraz udostępnia się je w:
miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl;
elektronicznym NGO Generatorze ofert: https://krakow.ngogenerator.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
nie zostanie złożona żadna oferta,
żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 1265/2021 PMK z 7 maja 2021r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=140923.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 08.00 do 15.00 w Dziale Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie pod numerem tel. 12 616-53-26 lub w lokalu MOPS przy ul. Mostowej 4, w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę, w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisje konkursowe dokumentują swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2021 r. poz. 735);
wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 13 sierpnia 2021 roku o godz. 12.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy:
przesłać jego skan pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl lub
wysłać pocztą lub kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, przy ul. Józefińskiej 14 lub
dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, przy ul. Józefińskiej 14 (Dziennik Podawczy MOPS).
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 1876/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lipca 2021 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2021 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XLVIII/1314/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 18 listopada 2020 roku, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D25243%26typ%3Du.
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 1265/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 7 maja 2021r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=140923.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Dziale Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 4 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 5 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 6 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;
załącznik nr 7 - formularz oświadczenia dla członka komisji konkursowej o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie;
załącznik nr 8 - wzór oświadczenia członka komisji o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej.