OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób
Tytuł zadania publicznego: „Prowadzenie w lokalach Podmiotów od 01.07.2021 r. do 30.06.2024 r. na terenie Dzielnicy I, II, XII i XV środowiskowych domów samopomocy typu B oraz na terenie Dzielnicy XVIII środowiskowego domu samopomocy typu BC, przeznaczonych łącznie dla 188 osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków” w tym:
1) prowadzenie na terenie Dzielnicy I środowiskowego domu samopomocy typu B przeznaczonego dla 48 osób z niepełnosprawnością intelektualną;
2) prowadzenie na terenie Dzielnicy II środowiskowego domu samopomocy typu B przeznaczonego dla 21 osób z niepełnosprawnością intelektualną;
3) prowadzenie na terenie Dzielnicy XII środowiskowego domu samopomocy typu B przeznaczonego dla 60 osób z niepełnosprawnością intelektualną;
4) prowadzenie na terenie Dzielnicy XV środowiskowego domu samopomocy typu B przeznaczonego dla 29 osób z niepełnosprawnością intelektualną;
5) prowadzenie na terenie Dzielnicy XVIII środowiskowego domu samopomocy typu B i C przeznaczonego dla 30 osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie- Dział Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadań publicznych wynosi łącznie: 11 860 920,00 zł (słownie: jedenaście milionów osiemset sześćdziesiąt tysięcy dziewięćset dwadzieścia złotych 00/100), w tym:
1) w 2021 roku planowana wysokość środków publicznych na realizację zadań łącznie wynosi:1 976 820,00 zł (słownie: jeden milion dziewięćset siedemdziesiąt sześć tysięcy osiemset dwadzieścia złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy I środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 48 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 504 720,00 zł (słownie: pięćset cztery tysiące siedemset dwadzieścia złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy II środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 21 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 220 815,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy osiemset piętnaście złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XII środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 60 osób z niepełnosprawnością intelektualną– 630 900,00 zł (słownie: sześćset trzydzieści tysięcy dziewięćset złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XV środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 29 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 304 935,00 zł (słownie: trzysta cztery tysiące dziewięćset trzydzieści pięć złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XVIII środowiskowego domu samopomocy - przeznaczonego dla 30 osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych – 315 450,00 zł (słownie: trzysta piętnaście tysięcy czterysta pięćdziesiąt złotych 00/100);
2) w 2022 roku planowana wysokość środków publicznych na realizację zadań łącznie wynosi: 3 953 640,00 zł (słownie: trzy miliony dziewięćset pięćdziesiąt trzy tysiące sześćset czterdzieści złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy I środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 48 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 1 009 440,00 zł (słownie: jeden milion dziewięć tysięcy czterysta czterdzieści złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy II środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 21 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 441 630,00 zł (słownie: czterysta czterdzieści jeden tysięcy sześćset trzydzieści złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XII środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 60 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 1 261 800,00 zł (słownie: jeden milion dwieście sześćdziesiąt jeden tysięcy osiemset złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XV środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 29 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 609 870,00 zł (słownie: sześćset dziewięć tysięcy osiemset siedemdziesiąt złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XVIII środowiskowego domu samopomocy - przeznaczonego dla 30 osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych – 630 900,00 zł (słownie: sześćset trzydzieści tysięcy dziewięćset złotych 00/100);
3) w 2023 roku planowana wysokość środków publicznych na realizację zadań łącznie wynosi: 3 953 640,00 zł (słownie: trzy miliony dziewięćset pięćdziesiąt trzy tysiące sześćset czterdzieści złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy I środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 48 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 1 009 440,00 zł (słownie: jeden milion dziewięć tysięcy czterysta czterdzieści złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy II środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 21 osób z niepełnosprawnością intelektualną 441 630,00 zł (słownie: czterysta czterdzieści jeden tysięcy sześćset trzydzieści złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XII środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 60 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 1 261 800,00 zł (słownie: jeden milion dwieście sześćdziesiąt jeden tysięcy osiemset złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XV środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 29 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 609 870,00 zł (słownie: sześćset dziewięć tysięcy osiemset siedemdziesiąt złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XVIII środowiskowego domu samopomocy - przeznaczonego dla 30 osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych – 630 900,00 zł (słownie: sześćset trzydzieści tysięcy dziewięćset złotych 00/100);
4) w 2024 roku planowana wysokość środków publicznych na realizację zadań łącznie wynosi: 1 976 820,00 zł (słownie: jeden milion dziewięćset siedemdziesiąt sześć tysięcy osiemset dwadzieścia złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy I środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 48 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 504 720,00 zł (słownie: pięćset cztery tysiące siedemset dwadzieścia złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy II środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 21 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 220 815,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy osiemset piętnaście złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XII środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 60 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 630 900,00 zł (słownie: sześćset trzydzieści tysięcy dziewięćset złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XV środowiskowego domu samopomocy przeznaczonego dla 29 osób z niepełnosprawnością intelektualną – 304 935,00 zł (słownie: trzysta cztery tysiące dziewięćset trzydzieści pięć złotych 00/100);
- prowadzenie na terenie Dzielnicy XVIII środowiskowego domu samopomocy - przeznaczonego dla 30 osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych – 315 450,00 zł (słownie: trzysta piętnaście tysięcy czterysta pięćdziesiąt złotych 00/100);
Wysokość dotacji w latach 2021-2024 za pobyt jednego uczestnika środowiskowego domu samopomocy wynosi 1752,50 zł (słownie: jeden tysiąc siedemset pięćdziesiąt dwa złote 50/100) miesięcznie.
Kwota dotacji może być zwiększona, nie więcej niż o 30% na uczestników z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub spektrum autyzmu, którzy posiadają orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności wraz ze wskazaniem konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczona możliwością samodzielnej egzystencji.
Dotacja na prowadzenie środowiskowego domu samopomocy może ulec zmianie w przypadku:
1) zmiany przez Wojewodę Małopolskiego, miesięcznej wysokości dotacji na jednego uczestnika środowiskowego domu samopomocy;
2) zmiany liczby miejsc w środowiskowym domu samopomocy.
Ostateczna wysokość środków na realizację zadania w latach 2021-2024 uzależniona jest od wysokości dotacji z administracji rządowej przyznanej na ten cel przez Wojewodę Małopolskiego. Ewentualne zmiany w wysokości dotacji na dany rok będą określone w aneksach do umowy.
Termin realizacji zadania: od 01.07.2021 r. do 30.06.2024 r.
Miejsce realizacji zadania: Lokale położone na terenie Gminy Miejskiej Kraków w Dzielnicy I, II, XII, XV, XVIII do których oferent / oferenci będą posiadali tytuł prawny.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia wizji lokalnej obiektów.
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
Gmina Miejska Kraków w latach poprzednich przeznaczyła na realizację zadania tj. prowadzenia środowiskowych domów samopomocy na terenie Dzielnic I, II, XII, XV, XVIII dla 188 osób z zaburzeniami psychicznymi przez podmioty niepubliczne, środki finansowe w wysokości 4 441 273,13 zł w roku 2019 r. oraz w wysokości 4 466 421,50 zł w roku 2020 r.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
1. Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
1) Prowadzenia środowiskowego domu samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2020 r., poz. 249) skierowanych przez Realizatora zadania, zgodnie z decyzją wydaną z upoważnienia Prezydenta Miasta Krakowa;
2) Realizacji zadania w lokalu spełniającym standardy określone w § 18 i 18a rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2020 r., poz. 249). Standard usług w Domu uważa się za spełniony, jeżeli lokal jest usytuowany w miejscu zapewniającym bezpieczeństwo i spokój uczestników; powierzchnia użytkowa przypadająca na jednego uczestnika wynosi nie mniej niż 8 m²; jest pozbawiony barier architektonicznych; jest wyposażony w udogodnienia umożliwiające funkcjonowanie osobom niepełnosprawnym; znajdują się w nim pomieszczenia wyposażone w meble i sprzęty niezbędne do prowadzenia zajęć (…); jest wyposażony w sprzęty odpowiednie do realizacji zadań wspierająco-aktywizujących (…);
3) Zapewnienia pokoju do indywidualnego poradnictwa psychologicznego, socjalnego, pedagogicznego lub logopedycznego, pełniącego ponadto funkcję pokoju wyciszeń, przy czym w domach, w których uczestnikami są osoby ze spektrum autyzmu w liczbie przekraczającej 3 osoby, pokój wyciszeń stanowi odrębne pomieszczenie;
4) Prowadzenia Domu co najmniej 5 dni w tygodniu po 8 godzin dziennie, w tym co najmniej przez 6 godzin dziennie prowadzenia zajęć z uczestnikami;
5) Prowadzenia ewidencji nieobecności. Każda nieobecność na zajęciach powinna być usprawiedliwiana przez uczestnika lub opiekuna/członka rodziny. Długotrwała nieobecność uczestnika spowodowana chorobą/pobytem w szpitalu powinna być usprawiedliwiana stosownym zaświadczeniem. W przypadku nieobecności nieusprawiedliwionej uczestnika, trwającej powyżej 30 dni, kierownik Domu zobligowany jest do powiadomienia Realizatora o konieczności zmiany decyzji o skierowaniu do Domu;
6) Zapewnienia odpowiednio do potrzeb, pracowników posiadających kwalifikacje zawodowe: psychologa, pedagoga, pracownika socjalnego, instruktora terapii zajęciowej, asystenta osoby niepełnosprawnej lub inne specjalistyczne, które będą odpowiadały rodzajowi i zakresowi usług świadczonych w domu. Staż pracy oraz przeszkolenie i doświadczenie zgodne z wymogami określonymi odpowiednimi przepisami;
7) W przypadku zlecania usług zewnętrznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do określenia w umowie zawartej z wykonawcą usługi szczegółowego zakresu świadczenia usług, obowiązków stron, ceny (stawki godzinowej) oraz zasad dokonywania rozliczeń;
8) W przypadku świadczenia usługi transportowej polegającej na dowożeniu na zajęcia z miejsca zamieszkania lub z innego miejsca uzgodnionego z kierownikiem Domu i odwożeniu po zajęciach Zleceniobiorca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi np. karty drogowej;
9) Przekazania Realizatorowi zadania w terminie 7 dni od daty wprowadzenia, wszelkich dokumentów stanowiących wewnętrzne uregulowania Zleceniobiorcy, a mających wpływ na sposób wydatkowania przyznanej dotacji;
10) Zapewnienia odpowiedniego do typu domu, wskaźnika zatrudnienia pracowników zespołu wspierająco-aktywizującego (osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę z wyłączeniem osób przebywających na urlopach wychowawczych) określonego w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy, to jest w przypadku Domu typu B i C - 1 etat na 5 uczestników.
W przypadku uczestników z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub spektrum autyzmu wskaźnik zatrudnienia wynosi nie mniej niż 1 etat na 3 uczestników;
11) Zapewnienia w szczególności następujących usług:
a) trening funkcjonowania w codziennym życiu, w tym trening dbałości o wygląd zewnętrzny, trening nauki higieny, trening kulinarny, trening umiejętności praktycznych, trening gospodarowania własnymi środkami finansowymi;
b) trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, w tym: kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika z osobami bliskimi, sąsiadami, z innymi osobami, w czasie zakupów, w środkach komunikacji publicznej,
w urzędach, w instytucjach kultury;
c) trening umiejętności komunikacyjnych, w tym z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się, w przypadku osób z problemami w komunikacji werbalnej;
d) trening umiejętności spędzania czasu wolnego, w tym: rozwijanie zainteresowań literaturą, audycjami radiowymi, telewizyjnymi, Internetem, udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych;
e) poradnictwo psychologiczne;
f) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych;
g) pomoc w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych, w tym uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt u lekarza, pomoc w zakupie leków, pomoc w dotarciu do jednostek ochrony zdrowia;
h) niezbędną opiekę, w szczególności dla uczestników, o których mowa w art. 51c ust. 5 ustawy o pomocy społecznej;
g) terapię ruchową, w tym: zajęcia sportowe, turystykę i rekreację.
12) Umożliwienia uczestnikom spożywania gorącego posiłku, przyznanego w ramach zadania własnego gminy (na podstawie przepisów ustawy o pomocy społecznej) lub w ramach treningu kulinarnego. Dopuszcza się możliwość zakupu gorącego posiłku dla uczestników.
13) Współpracy z: rodzinami uczestników, ośrodkami pomocy społecznej, poradniami zdrowia psychicznego, szpitalem psychiatrycznym i innymi zakładami opieki zdrowotnej, powiatowym urzędem pracy, organizacjami pozarządowymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, ośrodkami kultury, organizacjami kulturalno- rozrywkowymi, placówkami oświatowymi i innymi jednostkami świadczącymi usługi dla osób niepełnosprawnych.
14) Prowadzenia dokumentacji potwierdzającej realizację wsparcia określonego w punkcie 5) oraz 11).
15) Prowadzenia dokumentacji potwierdzającej prowadzenie działań zmierzających do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów zleconego zadania.
16) Opracowania Regulaminu organizacyjnego Domu i przedstawienia go do akceptacji Realizatorowi zadania w terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy.
17) Realizacji zadania z zastosowaniem alternatywnych sposobów działań i osiągania rezultatów, w zgodzie z zakresem rzeczowym oferty, polegających na realizowaniu usług o których mowa powyżej, do czasu odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19:
- w formie zdalnej z wykorzystaniem różnorodnych środków i technologii w tym np. za pomocą telefonu, Internetu i dostępnych platform do komunikowania się,
- w formie zajęć ruchowych poprzez spacery z uczestnikami w przypadku osób, które nie mogą skorzystać z zajęć bądź w przypadku zawieszenia zajęć w Ośrodku, z zachowaniem takiego samego wymiaru usług dla każdego z uczestników,
- w formie zajęć rotacyjnych w Placówce, z zachowaniem takiego samego wymiaru usług dla każdego z uczestników.
18) Informowania, że zadanie jest finansowane ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy. Informacja na ten temat powinna się znaleźć we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego, o treści: „Projekt jest finansowany ze środków budżetu państwa”.
19) Niezbywania związanych z realizacją zadania rzeczy zakupionych na swoją rzecz za środki pochodzące z dotacji przez okres 5 lat od dnia dokonania ich zakupu.
20) Składania Realizatorowi sprawozdań częściowych półrocznych i rocznych oraz sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), stanowiącym załącznik nr 1 do Ogłoszenia, w terminie wskazanym w zawartej umowie.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Zabezpieczenie uczestnikom usług w ramach indywidualnych lub zespołowych treningów samoobsługi i treningów umiejętności społecznych, polegających na nauce, rozwijaniu lub pootrzymywaniu umiejętności w zakresie czynności dnia codziennego i funkcjonowania w życiu społecznym.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
1) Zapewnienie miejsc dla uczestników z niepełnosprawnością intelektualną oraz wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych;
2) Objęcie usługami i wsparciem o których mowa w pkt. 11 wszystkich skierowanych uczestników;
3) Wzrost kompetencji u co najmniej 50% uczestników w zakresie funkcjonowania w codziennym życiu.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 180/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 stycznia 2021 oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=136612
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1) Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2) W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3) W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4) Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków lub mieszkańcy innych gmin, na podstawie zawartego porozumienia, zgodnie z Uchwałą Nr LXXXIII/1269/13 Rady Miasta Krakowa
z dnia 25 września 2013 r.
5) Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
6)Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 10%.
7) Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
8) W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
9) Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
10) W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów..
11) Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305) oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.).
12) Oferent zobowiązany będzie podczas realizacji zleconego zadania publicznego, do zapewnienia od 6 września 2021 r. dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).
13) Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
14) W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 z późn. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
15) Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14 w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
16) Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
17) Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
18) Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w roku 2021 w transzach miesięcznych w wysokości do 1/6 kwoty dotacji, w terminie do 20 dnia każdego miesiąca, w latach 2022- 2023 przekazywana będzie w transzach miesięcznych w wysokości do 1/12 kwoty dotacji na dany rok, w terminie do 20 dnia każdego miesiąca, w roku 2024 w transzach miesięcznych w wysokości do 1/6 kwoty dotacji, w terminie do 20 dnia każdego miesiąca.
19) Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14 w Krakowie w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
20) Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
21) Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 17.
22) Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
23) Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
24) Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
25) Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1) Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestrując się w obowiązującym w GMK elektronicznym generatorze ofert i tworzą Profil Organizacji.
2) Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3) Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznego generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym oraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez ww. elektroniczny generator ofert.
4) Oferta oraz załącznik (-i) składana (-e) w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej osoby/uprawnionych osób zgodnie z reprezentacją oferenta z KRS oraz ich pieczątką (-mi) imienną (-ymi).
5) Jeżeli osoba/y uprawniona/e do podpisania oferty nie dysponuje/ą pieczątką/ami imienną/ymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
6) Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 26.05.2021 r. o godz. 9:00. Oferty w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach należy:
- wysłać pocztą czy kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14 w Krakowie;
lub
- dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14 w Krakowie; z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta (-ów) oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
Oferty opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przesyłane są poprzez elektroniczny generator ofert.
7) Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub MJO lub dostarczone
po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14 w Krakowie) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia), ze szczególnym uwzględnieniem zakresu rzeczowego zadania proponowanego do realizacji:
1) w rozdziale IV ust. 2 oferty konkursowej należy ująć wykaz wszystkich stanowisk z wyszczególnieniem kwalifikacji osób, przy udziale których Oferent będzie realizował zadanie (z uwzględnieniem osoby kierującej Domem, która powinna spełniać wymogi określone w art. 122 ustawy o pomocy społecznej to jest posiadać co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej i specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej, oraz wymogi określone w § 9 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy to jest posiadać wykształcenie wyższe na kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w domu oraz co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi ),w przeliczeniu na pełne etaty;
2) w rozdziale IV ust. 1 oferty konkursowej należy ująć informacje na temat posiadanego doświadczenia w realizacji zadań publicznych podobnego lub tego samego rodzaju;
3) w rozdziale V oferty należy uwzględnić kalkulację przewidywanych kosztów na realizację zadania w poszczególnych latach:
a) w pozycji I. kosztorysu Koszty realizacji działań należy wykazywać:
- koszty wynagrodzeń osób zaangażowanych bezpośrednio do realizacji zadania oraz koszty związane z utrzymaniem adresatów zadania. Wysokość najwyższego wynagrodzenia wraz ze wszystkimi składnikami i świadczeniami związanymi z pracą nie może przekraczać 200% średniego wynagrodzenia pracowników merytorycznych,
- koszty związane z utrzymaniem i obsługą lokalu, w którym realizowane jest zadanie, koszty wyposażenia, remontów, drobnych napraw i usług.
Wysokość kosztów realizacji działań w latach 2021 – 2024 musi być większa lub równa 80% całości kosztów wykazanych w kosztorysie.
b) w pozycji II. kosztorysu Koszty administracyjne, należy wykazywać:
- koszty obsługi zadania, które są związane z wykonywaniem działań o charakterze administracyjnym, nadzorczym i kontrolnym, w tym obsługą finansową i prawną zadania.
Wykazane koszty powinny wynikać z przedstawionych celów oraz działań w zakresie realizacji zadania publicznego.
4) w rozdziale III ust. 3 druku oferty konkursowej należy zamieścić m.in. opis lokalu, w którym prowadzona będzie działalność z uwzględnieniem wymogów określonych w § 18 i 18a rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2020 r., poz. 249) ze szczególnym uwzględnieniem powierzchni użytkowej przypadającej na jednego uczestnika, wraz z informacją o jego stanie technicznym oraz informacją na temat tytułu prawnego do lokalu;
3. Po wypełnieniu formularza, ofertę należy:
- wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć w sposób wskazany w ust. 5 i 6 „Sposobu i terminu składania ofert”,
LUB
- opatrzyć elektronicznym podpisem kwalifikowanym zgodnie z reprezentacją Organizacji z KRS i przesłać poprzez elektroniczny generator ofert.
4. W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
5. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
6. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
7. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
8. Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
9. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. przesłanie faksem, e-mailem, przesłanie oferty poprzez profil zaufany Organizacji, zamiast opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganego (-ych) załącznika (-ów);
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących.
9) W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS (w przypadku przesyłania oferty opatrzonej elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpis elektronicznym muszą złożyć wszystkie wymagane w reprezentacji Organizacji osoby, a podpisem elektronicznym muszą być także opatrzone, oprócz oferty, wszystkie załączniki);
10. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
11. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
12. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
13. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
14. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych;
5) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
6) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
15. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
16. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
17. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu lub MJO;
oraz udostępnia się je w:
1) miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl;
18. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta;
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT:
1. Ogłoszenie o konkursie znajduje się w portalu informacyjnym https://krakow.ngogenerator.pl.
2. Organizacja dokonuje rejestracji profilu na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl.
3. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w systemie.
4. Do korzystania z NGO Generatora niezbędna jest jedynie nowoczesna przeglądarka internetowa (np. Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari) w aktualnej wersji. Nie ma konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania i rozszerzeń po stronie użytkownika. Używana przeglądarka powinna mieć włączoną: obsługę JavaScript (nie mylić z obsługą Java lub apletów Java), obsługę tzw. ciasteczek (ang. cookies).
5. Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
6. Po złożeniu oferty w NGO Generatorze, zaleca się wysłanie e-maila z informacją o złożeniu oferty oraz wykazu załączników, które organizacja dołączy do wersji papierowej oferty na adres: sylwia.blawat@krakow.pl.
7. Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku
w godz. od 8:00 do 15:00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Prowadzenie w lokalach Podmiotów od 007.2021 r. do 30.06.2024 r. na terenie Dzielnicy I, II, XII i XV środowiskowych domów samopomocy typu B oraz na terenie Dzielnicy XVIII środowiskowego domu samopomocy typu BC, przeznaczonych łącznie dla 188 osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków” w zakresie: pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji
z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
5. Komisje konkursowe dokumentują swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
6. W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
7. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
8. Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
9. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
10. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
11. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.– Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2020 r. poz. 256 z późn. zm.);
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
12. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
13. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
14. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 13.05.2021 roku o godz. 9:00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy:
- wysłać pocztą czy kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14 w Krakowie lub
- dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Józefińska 14 w Krakowie, lub
- przesłać jego skan pocztą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl.
15. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 180/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 stycznia 2021 r.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2021 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XLVIII/1314/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 18 listopada 2020 roku.
3. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w www.mops.krakow.pl.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 4 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 5 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 6 – formularz zgłoszeniowy kandydata/kandydatki do komisji konkursowej;
załącznik nr 7 - formularz oświadczenia członka komisji konkursowej o bezstronności;