Zgodnie z ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tekst jedn. Dz. U. 2023 r. poz. 20), na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa została uruchomiona specjalna strona poświęcona obsłudze osób mających trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się. Poniżej przedstawiamy informacje w jaki sposób można umówić się na wizytę w Urzędzie Miasta Krakowa, prezentujemy też najważniejsze usługi, z jakich możecie Państwo skorzystać w danym wydziale (np. otrzymanie zasiłku, orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, karty parkingowej itp.). Zamieszczone zostały również linki do strony stanowisk informacyjno-podawczych Urzędu Miasta Krakowa, na których można złożyć wniosek. Natomiast po kliknięciu na nazwę wydziału otworzy się jego strona www, na której znajdziecie Państwo m.in. dane teleadresowe wydziału, nazwisko dyrektora i godziny obsługi mieszkańców.
Wybrani pracownicy urzędu nawiążą z Państwem kontakt i udzielą pomocy w rozeznaniu sprawy, z którą Państwo przyjdziecie. Z uwagi na ich znajomość języka migowego w stopniu podstawowym, prosimy Państwa o wyrozumiałość.
Można też zwrócić się pisemnie o pomoc do Portiera, który poprosi pracownika urzędu posługującego się językiem migowym.
Zapraszamy do zapoznania się z treścią publikowanych poniżej informacji.
pocztą elektroniczną na adres: migowy.wizyta@um.krakow.pl
w siedzibie Urzędu Miasta Krakowa,
listownie na adres: Urząd Miasta Krakowa, Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia, Referat ds. Problematyki Osób z Niepełnosprawnościami, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, pok. 13.
*Dot. obsługi osób uprawininych, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tekst jedn. Dz. U. 2023 r. poz. 20)
W Urzędzie Miasta Krakowa wybrani pracownicy posługują się językiem migowym i mogą udzielić pomocy w podstawowym zakresie spraw:
Wybrane usługi | Imię i nazwisko | Kontakt | Dodatkowa pomoc |
świadczenia rodzinne, świadczenie wychowawcze, dodatki mieszkaniowe, Krakowska Karta Rodzinna 3+, Karta Dużej Rodziny, repatriacja, świadczenia dla żołnierzy |
1. Paweł Stachowicz 2. Magdalena Bubień |
||
wydawanie dowodów osobistych, zameldowanie i wymeldowanie, Punkt Obsługi Przedsiębiorcy |
1. Jolanta Łabędź | Wydział Spraw Administracyjnych | Informacje kontaktowe |
urodzenie dziecka, małżeństwo, zgon, odpisy z aktów stanu cywilnego |
1. Krystyna Gurgul 2. Marta Kruszak |
Urząd Stanu Cywilnego | Informacje kontaktowe |
pomoc mieszkaniowa |
1. Karolina Ratajek 2. Beata Walczy |
Wydział Mieszkalnictwa | Informacje kontaktowe |
wydawanie skierowań do szkół i placówek specjalnych oraz do klas integracyjnych, zapisanie dziecka do przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej - dotyczy samorządowych placówek oświatowych |
1. Anna Kowynia |
Wydział Edukacji | Informacje kontaktowe |
złożenie wniosku, wniesienie uwag w ramach wyłożenia projektu planu zagospodarowania przestrzennego/ projektu studium do publicznego wglądu, informacja o planie/studium |
1. Agata Gorczowska 2. Natalia Siemińska |
Informacje kontaktowe | |
informacja na temat Urzędu Miasta Krakowa, obsługa prawna klienta |
1. Magdalena Słowik 2. Tomasz Dudek |
||
podatki, opłaty (w tym skarbowa) |
1. Iwona Oramus |
Wydział Podatków i Opłat | |
programy profilaktyczne, działalność szpitali miejskich (Szpital Miejski Specjalistyczny im.G.Narutowicza, Szpital Specjalistyczny im.S.Żeromskiego), rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzony przez Prezydenta Miasta Krakowa, udzielanie informacji na temat żłobków samorządowych |
1. Katarzyna Biela 2. Anna Motyka 3. Anna Hausner-Dwernicka 4. Katarzyna Szwachta 5. Agnieszka Mysińska |
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia | Informacje kontaktowe |
informacje o środowisku, zezwolenia na usuwanie drzew oraz krzewów |
1. Halina Bańkowska |
Wydział Kształtowania Środowiska | Informacje kontaktowe |
gospodarowanie nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa |
1. Wiesława Bielat 2. Michał Bachowski |
Wydział Skarbu Miasta | Informacje kontaktowe |
regulacja stanów prawnych gruntów, podział nieruchomości, prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego |
1. Karolina Winnicka | Wydział Geodezji | Informacje kontaktowe |
zgromadzenia publiczne nie powodujące utrudnień w ruchu drogowym, organizacja imprez masowych, zgromadzenia publiczne |
1. Krzysztof Jaracz | Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego | Informacje kontaktowe |
1. Iwona Pawelska 2. Krystian Frączek 3. Marcin Mianowski |
Wydział Kontroli Wewnętrznej i Ewidencji Mienia |
||
rejestracja pojazdów, wydawanie praw jazdy, transport drogowy i działalność regulowana |
1. Magdalena Godzik-Adamska |