Przedszkole jest czynne w godzinach 6.30 - 17.00
Ramowy rozkład dnia:
• Dzieci młodsze:
6.30 - otwarcie przedszkola
6.30 - 8.30 - Zabawy wynikające z własnej aktywności dziecka, zajęcia indywidualne wg własnych pomysłów lub zabawy w małych grupach, zabawy i ćwiczenia ruchowe,
- dziecko dba o estetykę otoczenia oraz higienę osobistą
- dziecko rozwija umiejętności interpersonalne, usamodzielnia się
- dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe
- dziecko rozwija zdolności
- dziecko rozwija sprawność ruchową
-przygotowuje się do śniadania
8.30 – śniadanie
- dziecko uczy się kultury bycia przy stole
9.00 - Zabawy i zajęcia wspierające rozwój umysłowy, emocjonalno- społeczny, twórczy oraz fizyczny dziecka
- dziecko wykazuje naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami
- dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu
- dziecko buduje wiarę we własne siły oraz zaufanie do otoczenia
- dziecko poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu
- dziecko rozwija swoje zainteresowania, zamiłowania i zdolności twórcze
- dziecko przygotowuje się do posługiwania się językiem angielskim
Zabawy i ruch na świeżym powietrzu
- dziecko przestrzega zawartych umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa i kultury bycia
- dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności
- dziecko uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych
- dziecko uczy się akceptować i szanować sposób myślenia i wybory innych
11.40 - obiad
12.15 Słuchanie bajek, relaksacja, zabawy wyciszające, zabawy indywidualne wynikające z potrzeb dziecka, zabawy w małych grupach, zabawy na świeżym powietrzu
- dziecko odpoczywa podczas słuchania muzyki relaksacyjnej, bajek i kołysanek
- dziecko rozładowuje stres i napięcie emocjonalne w zabawach relaksacyjnych i wyciszających
-dziecko rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
- dziecko bierze udział w zabawach przygotowujących do posługiwania się j. angielskim
- dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe
- dziecko realizuje swoje zainteresowania, uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, zajęciach zorganizowanych lub swobodnych w małych grupach
14.10 - Podwieczorek
14.30 -17.00- Zabawy wynikające z indywidualnych zainteresowań i zdolności, zabawy w małych grupach
- dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości
- dziecko rozwija indywidualne zainteresowania
- dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności, realizuje swoje zainteresowania
• Dzieci starsze:
6.30 - otwarcie przedszkola
6.30 - 8.30 - Zabawy wynikające z własnej aktywności dziecka, zajęcia indywidualne wg własnych potrzeb, zabawy w małych grupach wg własnych pomysłów, zabawy dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia ruchowe oraz zestawy ćwiczeń porannych
- dziecko jest aktywne w zakresie organizacji swojego życia
- dziecko chętnie podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności
- zgłasza propozycje działań
- dziecko uczy podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami
- dziecko rozwija umiejętności interpersonalne
- dziecko uczy się samodzielności
- dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe oraz rozwija zdolności
- dziecko rozwija sprawność ruchową.
8.15 - 8.40 – śniadanie gr. VIII -IX
8.40 -9.00 - śniadanie gr. VII -X
- dziecko wyraża przekonanie o ważnym znaczeniu racjonalnego odżywiania się dla jego zdrowia
- dziecko uczy się kultury bycia przy stole i spożywania posiłków
9.15 - Zabawy i zajęcia wspierające rozwój umysłowy, emocjonalno - społeczny, twórczy oraz fizyczny dziecka
- dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu
- dziecko korzysta z różnych źródeł informacji w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące je pytania
- dziecko buduje wiarę we własne siły oraz zaufanie do otoczenia
- dziecko poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu
- dziecko rozwija zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze
- dziecko przygotowuje się do posługiwania się językiem angielskim
Zabawy i ruch na świeżym powietrzu
- dziecko zaspokaja potrzebę relaksu i ruchu na świeżym powietrzu
- dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności
11.30 -12.00 -obiad gr. VIII -IX
12.15 -12.45 - obiad gr. VII -X
12.15 - Słuchanie bajek, relaksacja, zabawy wyciszające, zabawy indywidualne wynikające z potrzeb dziecka, zabawy w małych grupach, zabawy na świeżym powietrzu
- dziecko odpoczywa podczas słuchania bajek, opowiadań i wierszy
- uczy się rozładowywać stres i napięcie podczas zabaw relaksacyjnych i wyciszających
- dziecko uczestniczy w zajęciach dodatkowych
- dziecko rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
- dziecko bierze udział w zabawach przygotowujących do posługiwania się j. angielskim
- dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe
- dziecko realizuje swoje zainteresowania, uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, zajęciach zorganizowanych lub swobodnych w małych grupach
- dziecko uczy się szanować i akceptować wybory innych i ich sposób myślenia
14.10 - 14.40 - podwieczorek
15.00 -17.00- Zabawy wynikające z indywidualnych zainteresowań i zdolności, zabawy w małych grupach,
- dziecko zaspokaja potrzebę relaksu
- dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości
- dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności, realizuje swoje zainteresowania
- uczy się współpracy
- chętnie dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi.