Zadania Pełnomocnika określa Zarządzenie Nr 1959/2024 z dnia 16 lipca 2024 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania, uprawnień i obowiązków Pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury
Biogram
Instytucje kultury, NGO oraz media to pierwszy z wektorów, który wyznaczyły jego zawodową ścieżkę. Drugim była muzyka - klasyczna, dawna, nowa i awangardowa oraz interdyscyplinarne przedsięwzięcia z jej udziałem.
W swoim zawodowym życiu był szefem muzycznym dwóch rozgłośni radiowych – Radia Kraków Kultura, stacji-córki Radia Kraków oraz owianej legendą krakowskiej Radiofonii – kulturotwórczej inicjatywy-eksperymentu, oddającej pole działania jej spontanicznym twórcom i twórczyniom oraz słuchaczom i słuchaczkom. Jest także dyrektorem artystycznym i organizacyjnym cieszącego się światową renomą wydarzenia poświęconego muzyce dawnych wieków i jej współczesnym odczytaniom – Kromer Festivalu Biecz.
Jako pracownik Krakowskiego Biura Festiwalowego w przeszłości współprogramował festiwale Opera Rara i – wraz z dyrygentami-rezydentami – Misteria Paschalia oraz prowadził komunikację artystycznych działań Capelli Cracoviensis. Był także związany z Radiem Kraków i Off Radiem Kraków – w tym ostatnim prowadził dywersyjną działalność na rzecz muzyki dawnej. Jego zawodowe drogi przecinały go incydentalnie także z festiwalami Sacrum Profanum, Actus Humanus i świdnickim Festiwalem Bachowskim. Był sekretarzem Fundacji {oh!} Orkiestra Historyczna i menedżerem śląskiego zespołu, pełnił także funkcję w zarządzie Stowarzyszenia i Fundacji Radiofonia. Swoją kulturalną ścieżkę rozpoczął w 2004 roku na poddaszu Dworku Białoprądnickiego w tamtejszym pionierskim internetowym RadiuART, gdzie opiekował się kanałem awangardowo-jazzowym.
Jest absolwentem dziennikarstwa i komunikacji społecznej, pracę poświęcił krajobrazowi mediów oddolnych w Polsce i ich wzorcom poza granicami. Słucha niemal wyłącznie poezji śpiewanej, czyli rapu, death metalu, XVII-wiecznej opery i airs de cour.